استاندار گیلان در جلسه هیأت امنای بنیاد ایران‌شناسی شعبه گیلان؛

بنیاد ایران‌شناسی زمینه‌ساز فعالیت فرهیختگان و نخبگان در حوزه‌های فرهنگ‌پژوهی باشد

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به فرصت‌ها و ظرفیت‌های متنوع فرهنگی استان، تصریح کرد که بنیاد ایران‌شناسی (شعبه گیلان) بایستی زمینه‌ساز فعالیت فرهیختگان و نخبگان در حوزه‌های فرهنگ‌پژوهی باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارسلان زارع در جلسه هیأت امنای بنیاد ایران‌شناسی (شعبه گیلان) از راه اندازی نخستین نمایندگی این بنیاد در استان به‌عنوان دستگاه اجرایی خبر داد و اظهار داشت: از آنجاییکه این بنیاد، به لحاظ قانونی در دولت و نهاد ریاست جمهوری تعریف شده؛ از این پس، این امکان وجود دارد که با تخصیص اعتبارات دولتی، کمک‌های مالی به آن صورت گیرد تا در راستای وظایف خطیر قانونی، موفق عمل کند.

وی با اشاره به امکان بهره مندی این بنیاد از کمک‌های خیرین، اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی ادامه داد: بنیاد ایران شناسی، ظرفیتی مناسب برای فعالیت فرهیختگان و نخبگان در حوزه‌های فرهنگ‌پژوهی به شمار می‌آید.

زارع فرصت‌ها و ظرفیت‌های متنوع فرهنگی استان را یادآور شد و با تأکید بر لزوم تلاش برای شناسایی فرهنگ و تمدن گیلان خاطرنشان کرد: پژوهش و آموزش، امر مقدس و ارزشمندی برای دستیابی به اهداف فرهنگی و اجتماعی است و در حال حاضر، رشته ایران‌شناسی در دانشگاه گیلان در مقطع کارشناسی ارشد تدریس می‌شود.

وی تلاش برای راه اندازی مقطع دکتری این رشته در دانشگاه گیلان را مورد تأکید قرار داد و گفت: کمیته‌ای برای فعالیت‌های فرامنطقه‌ای در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی با حضور نمایندگانی از نهادهایی همچون استانداری، دانشگاه گیلان، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری رشت و دیگر دستگاه‌های ذیربط تشکیل، و دبیرخانه آن در استان راه اندازی شود.

استاندار گیلان به انتخاب رشت به‌عنوان شهر خلاق خوراک و فعالیت‌های انجام شده طی سال‌های اخیر در این زمینه اشاره و اضافه کرد: انتخاب رشت به عنوان شهر خلاق خوراک از سوی یونسکو، فرصتی برای استان است که باید به طور پیوسته، در این ارتباط برنامه ریزی و از آن برای رونق صنعت گردشگری استفاده شود.

در این جلسه هریک از اعضای حقیقی و حقوقی هیأت امنای بنیاد ایران‌شناسی (شعبه گیلان) پیشنهادهای خود را مطرح کردند.

Share