نوروزی با اشاره به مصوبه کمیسیون قضایی مجلس خبر داد:

انتشار اطلاعات اموال مالی و دارایی مسئولان به طور کامل محرمانه شد

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس گفت: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون؛ تمامی مراجعی که به نحوی از اموال مسئولان اطلاع دارند باید اطلاعات مالی آن‌ها را برای ثبت در سامانه در اختیار قوه قضائیه قرار دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، حسن نوروزی در تشریح نشست کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از ادامه بررسی طرح ممنوعیت خروج مسئولان و مدیران نظام جمهوری اسلامی پس از اتمام مسئولیت از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی در نشست امروز خبر داد و گفت: دو ماده از این طرح در نشست هفته گذشته کمیسیون تصویب و در نشست امروز هم ماده سه و تبصره آن بررسی و تصویب شد.

وی افزود: بر اساس ماده ۳ مصوب؛ تمامی مراجعی که به نحوی از اموال مسئولان اطلاع دارند از جمله نیروی انتظامی، سازمان ثبت اسناد، بانک ها، موسسات پولی و بانکی، وزارت اطلاعات و سازمان بازرسی کل کشور باید اطلاعات مالی مسئولان را در اختیار قوه قضائیه برای ثبت در سامانه‌ای که در این قوه باید راه اندازی شود قرار دهند.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس یازدهم ادامه داد: همچنین بر اساس تبصره ماده ۳؛ اطلاعات سامانه مدنظر به طور کامل محرمانه بوده و به هیچ وجه نباید منتشر نشود و باید در حفظ و نگهداری آن دقت کامل شود.

نوروزی از حضور مسئولانی از معاونت حقوقی ریاست جمهوری، وزرات اطلاعات و دادگستری، قوه قضائیه و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس در این نشست خبر داد.

Share