فرماندار رشت خبر داد؛

اجرای طرح «خانه تکانی کاغذی» در رشت با هدف رفع نیازهای آموزش و پرورش

فرماندار شهرستان رشت از اجرای طرح«خانه تکانی کاغذی» در شهرستان خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح جمع آوری کاغذهای باطله از ادارات، مدارس و منازل و استفاده در جهت رفع نیازهای آموزش و پرورش است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علی فتح‌اللهی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان رشت با بیان اینکه آموزش و پرورش را با توجه به اهمیت و جامعه هدفی که دارد در اولویت همه دستگاه‌ها قرار گیرد، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی در برنامه ریری خود باید آموزش و پرورش را متفاوت ببینند و نوع تفکرات و توجهات خود نسبت به آموزش و پرورش را در رفتار و عملکرد خود نشان دهند.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه حتی در رفتار اداری باید حرمت و احترام به فرهنگی را متفاوت ببینیم، افزود: همه ما مسئولین پرورش یافته فرهنگیان و معلمین هستیم که باید قدردان زحمات و تلاش آن‌ها باشیم.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان رشت با اشاره به اینکه صدور سند مالکیت مدارس بسیار مهم است، گفت: ضرورت دارد پیگیر صدور سند مالکیت مدارس باشیم و روند اخذ این سند تسریع یابد.

فتح‌اللهی با اشاره به بهره‌مندی از کاغذهای باطله در قالب طرح «خانه تکانی کاغذی» بیان کرد: می‌توانیم از کاغذهای باطله در جهت بهینه استفاده کنیم و در این مسیر حتی دانش‌آموزان را تشویق و ترغیب کنیم تا در یک طرح معنوی مشارکت داشته باشند؛ هدف از اجرای این طرح جمع آوری کاغذهای باطله از ادارات، مدارس و منازل و استفاده در جهت رفع نیازهای آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: روزانه شاید ده‌ها تن کاغذ باطله بدون تفکیک همراه زباله‌های دیگر دفن می‌شود، در حالیکه می‌توان از آن‌ها در جهت اجرای ایده بهینه بهره‌مند شد، باید در کنار ادارات، خانواده‌ها و سمن‌ها را هم به مشارکت در اجرای طرح «خانه تکانی کاغذی» دعوت کنیم.

Share