با حضور فرمانده نیروی زمینی؛

آغاز رزمایش فاتحان خیبر در منطقه شمال غرب | رونمایی از ۲ سلاح ضدزره ارتش

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: دو سلاح ضدزره به همراه چند دستاورد دیگرِ نیروی زمینی ارتش و وزارت دفاع در رزمایش “فاتحان خیبر” رونمایی خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رزمایش «فاتحان خیبر» نیروی زمینی ارتش با حضور تیپ‌های ۲۱۶ زرهی، ۳۱۶ زرهی، تیپ ۲۵، گروه ۱۱ توپخانه، گروه پهپاد، جنگال، گروه ۴۳۳ مهندسی رزمی و با پشتیبانی بالگردهای هوانیروز در منطقه عمومی شمال غرب کشور برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، رزمایش فاتحان خیبر نزاجا با حضور امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نزاجا، ارزیابان ستاد کل نیروهای مسلح و مسوولین استانی در منطقه عمومی شمال غرب کشور آغاز شد.
در این رزمایش ابتدا یگان پهپاد نزاجا به شناسایی کلی منطقه پرداخت و پس از ارسال تصاویر به قرارگاه فرماندهی، تیپ ۲۵ واکنش سریع با هلی برن نیروها در منطقه رزمایش عملیات تاخت و تازش را به نمایش گذاشته اند.
در ادامه رزمایش یگان توپخانه با اجرای آتش تهیه بر مواضع و اهداف از پیش تعین شده اقدام به آتش تهیه انبوه کرده است.
همزمان با آتش تهیه یگان‌های توپخانه، یگان‌های زرهی عملیات قدرت ضربت زرهی را اجرا کرده‌اند.
در تمامی مراحل رزمایش فاتحان خیبر، بالگردهای کبرا هوانیروز با اجرای آتش یگان‌های عمل کننده را پشتیبانی کردند.

رونمایی از ۲ سلاح ضدزره در رزمایش نیروی زمینی ارتش

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش هدف از برگزاری رزمایش «فاتحان خیبر» را اینگونه عنوان کرد که در پایان هر دوره آموزشی و هر موقع که دستاورد ویژه‌ای داشته باشیم با برگزاری یک رزمایش از تجهیزات و تسلیحات ساخته شده آزمون به عمل می‌آوریم.
وی افزود: محل برگزاری رزمایش در منطقه عمومی شمال‌غرب کشور و بین محور پلدشت – جلفاست..
امیر حیدری گفت: تمام تجهیزاتی که توسط ارتش و نیروی زمینی ارتش ساخته شده در این رزمایش به کار گرفته خواهد شد. نیروی زمینی در ۲۳ رسته و با تحرک دفاعی بالا که از آن برخوردار است در این رزمایش حضور دارد.
فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: چهار دستاورد جدید تست میدانی می‌شود که شامل پهپاد دورزن و نقطه‌زن با برد بسیار بلند است که نیروی زمینی ارتش طراحی و ساخته است، سامانه‌های جنگالی که می‌توانند در عرصه دفاع و جنگ بسیار موثر باشند و دو نوع سلاح ضدزره که توسط دانشمندان نیروی زمینی و وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است. برد و دقیق‌زنی آن‌ها اندازه‌گیری خواهد شد. همچنین بخشی از کالیبرهای گلوله‌های توپخانه‌ها را که هوشمند کرده‌‌ایم، در این رزمایش هوشمندی آن‌ها را خواهیم سنجید.

Share