رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان اعلام کرد:

۲۷۰ نفر از فعالین موکب های گیلانی به عراق اعزام می‌شوند

دوهندو از اعزام ۲۷۰ نفر از فعالین موکب‌های گیلان به عراق خبر داد و گفت: این تعداد از افراد طبق سهمیه‌بندی ستاد مرکزی عتبات عالیات جهت ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی اعزام می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، «مجید دوهندو» ر نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت اربعین حسینی اظهار کرد: همایش بزرگ اربعین حسینی به مانند سال‌های گذشته با حضور مسلمین جهان برگزار خواهد شد.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان با بیان اینکه بحران کرونا ویروس مانع برپایی این همایش بزرگ و باشکوه مسلمین نیست گفت: امسال استان‌ها با توجه به سهمیه‌بندی ستاد مرکزی عتبات عالیات، موکب‌ها را به کشور عراق اعزام می‌کنند.

دوهندو اذعان داشت: سهمیه گیلان در این همایش طبق ستاد مرکزی عتبات عالیات ۲۷۰ نفر است.

وی ادامه داد: اعزام زمینی در حال حاضر به کشور عراق بسته است و زائرین به صورت هوایی در همایش اربعین حسینی حضور خواهند داشت.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان تصریح کرد: ارائه تست کرونا منفی و کارت واکسیناسیون از جمله مواردی است که زائرین همایش اربعین حسینی بایستی به همراه داشته باشند.

دوهندو خاطرنشان کرد: از گیلان یک موکب برای همایش اربعین حسینی اعزام می‌شود و دیگر فعالین موکب‌های گیلان در موکب‌های عراقی با توجه به ارتباطی که وجود دارد، خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

وی در ادامه به ارائه خدمات موکب‌های شهرستان‌های گیلان پرداخت و اظهار داشت: این موکب‌ها می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خدمات مورد نیاز را به عموم مردم و محرومین ارائه و فرهنگ غنی اربعین حسینی را گسترش دهند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان به فعالیت‌های گسترده این ستاد در بازسازی و جمع‌آوری نذورات اشاره و با قدردانی از مشارکت مردم، اذعان کرد: از ابتدای امسال تاکنون یک میلیارد و۴۵۰میلیون تومان پول نقد و طلا به عنوان نذورات در گیلان جمع آوری شده است و این نذورات بنا به نذر انجام شده هزینه می‌شود.

وی اعلام کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۱۰ تن برنج از نذورات مردمی نیز جمع آوری شود.

دوهندو در پایان امنیت امروز کشور را مدیون جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های شهدا و خانواده‌هایشان دانست و تاکید کرد: یاد و خاطره شهدا همواره در اذهان و دل‌ها جاودان بوده و هرگز از یادها نخواهد رفت.

Share