مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان خبر داد:

۱۸۰ هزار دوز واکسن جدید کرونا وارد گیلان شد | ۹۹۲ هزار و ۱۹ نفر دوز اول واکسن را دریافت کردند

حسن رخ‌شاد، مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان اظهار داشت: ۱۸۰ هزار دوز واکسن جدید کرونا امروز (شنبه) وارد استان گیلان شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان اعلام کرد که: ۱۸۰ هزار دوز واکسن جدید کرونا امروز (شنبه) وارد استان گیلان شد.

حسن رخ‌شاد با بیان اینکه این میزان واکسن از نوع سینوفارم برای تزریق نوبت اول و دوم امروز وارد گیلان شده است، افزود: ورود واکسن طی هفته‌های اخیر در این استان مناسب بوده و در زمان حاضر محدودیتی در رابطه با تزریق واکسن ندارم.

وی اظهار داشت: پیش از این نیز نزدیک یک میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن وارد استان گیلان شده بود و بیش از یک میلیون و ۴۹۲ هزار دوز نیز به گروه های هدف تزریق شده است.

مدیرگروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان با بیان اینکه تاکنون ۹۹۲ هزار و ۱۹ نفر در این استان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند، اضافه کرد: حدود ۵۰۰ هزار نفر نیز دوز دوم واکسن را دریافت کرده اند به این ترتیب پوشش نوبت اول در گیلان به ۴۸.۸ درصد و پوشش کلی واکسیناسیون در این استان به حدود ۲۵ درصد رسیده است.

به گفته رخ‌شاد تمامی افراد ۳۲ سال به بالا متولدین ۶۸ و قبل در سراسر کشور می توانند با مراجعه به سامانه https://salamat.gov.ir/ زمان و محل دریافت واکسن را انتخاب کنند.

براساس ارزیابی نرم افزار ماسک سیاهکل، شفت، فومن، بندرانزلی ، ماسال، رضوانشهر و املش در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و هم اکنون شهرستان های لنگرود، رودسر، رودبار، لاهیجان، آستانه اشرفیه، صومعه سرا، رشت، خمام، آستارا و تالش در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد.

بر اساس آخرین آمار، ۶۳۷ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های گیلان بستری هستند

Share