در بازدید رییس کل دادگستری گیلان از وضعیت خانواده بی‌بضاعت فومنی مطرح شد؛

کمک دستگاه قضایی گیلان به خانواده بی‌‌بضاعت فومنی | هشدار جدی به ویلاسازان غیرمجاز

مسئولان دستگاه قضایی گیلان از نزدیک از وضعیت خانواده بی‌بضاعت و بی‌سرپناه فومنی بازدید کردند و ضمن اعلام مساعدت به آن‌ها جهت ساخت منزل مسکونی در زمین شخصی‌شان، به افرادی که در اراضی کشاورزی گیلان ویلاسازی می‌کنند هشدار جدی دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، رییس کل دادگستری گیلان، دادستان مرکز استان و جمعی دیگر از مسئولان شهرستانی از وضعیت خانواده بی‌بضاعت فومنی که مدتی است بی‌سرپناه مانده و به دلیل مشکلات مالی و جواب شدن از سوی صاحب خانه مجبور شدند در زیر چادر زندگی کنند، بازدید کرده و دستورات لازم برای کمک و مساعدت به آنان را صادر کردند.

ماجرای خانواده فومنی که در زیر چادر زندگی می‌کنند و تصاویر خانواده‌ای بی‌ خانمان در روستای گشت فومن که در چند روز گذشته در فضای مجازی پخش شده توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است. به همین مناسبت مسئولان قضایی گیلان برای بررسی چند و چون این موضوع به شهرستان فومن و محل زندگی این خانواده رفتند و از نزدیک ماجرا را مورد بررسی قرار داده و با آنان صحبت کردند.

گفتنی است پدر، مادر و فرزند این خانواده توسط صاحب خانه بیرون شده‌اند ناگفته نماند فرزند این خانواده از جوانان تحصیلکرده و تیزهوش منطقه است. همچنین بر اساس شواهد موجود و مستند، این خانواده قطعه زمینی نیز در روستای خود دارند اما تاکنون اجازه ساخت منزل مسکونی به دلیل تغییر کاربری اراضی کشاورزی به آنان داده نشده است.

*مساعدت دستگاه قضایی به خانواده بی‌خانمان فومنی برای ساخت یک سرپناه

حجت‌الاسلام «حمزه خلیلی» در این بازدید برخورد با ویلاسازی‌های غیرمجاز آن هم در اراضی کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: قانون منعی برای ساخت خانه برای این خانواده در زمینشان ندارد و فقط جلوی تغییر کاربری‌های غیرمجاز را می‌گیرد.

 رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه باید جلوی ویلاسازی‌های هزار و دو هزار متری در شالیزارهای استان گیلان گرفته شود تصریح کرد: این خانواده زمینی دارد و می‌تواند روی آن برای خود منزلی احداث کند بنابراین تاکید ما باید روی افرادی باشد که به شکل غیرمجاز و غیرقانونی اقدام به ویلاسازی روی زمین مزارع می‌کنند.

*هشدار جدی دادستان گیلان به ویلاسازان | دستور تخریب سریع ساختمان‌های غیرمجاز صادر شد

دادستان مرکز گیلان نیز در این بازدید با اشاره به اینکه دستگاه قضایی به دلیل مشکلات خانواده فومنی استثنائا اجازه ساخت منزل مسکونی در زمین زراعی را می‌دهد اضافه کرد: استثنائات قانونی در مورد اشخاص مالک وجود دارد و متاسفانه شاهد بودیم که این خانواده سال‌های سال بی‌سرپناه مانده است.

«سید مهدی فلاح میری» با بیان اینکه در مورد ملکی که در اختیار خانواده فومنی قرار دارد دستورات قانونی لازم صادر شده است تصریح کرد: این قطعه زمین متعلق به همین خانواده است و سال‌هاست در آن کشاورزی انجام نمی‌‌‌شود بنابراین دستور صادر شد تا مقدمات لازم برای احداث یک باب منزل مسکونی در آن فراهم شود.

وی همچنین از برخورد دستگاه قضایی با هرگونه تغییر کاربری‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی و روستایی گیلان خبر داد و یادآور شد: گاهی اوقات می‌بینیم برخی از مدیران ما اشد سخت‌گیری را نسبت به افراد روستایی انجام می‌دهند اما کسی که حتی یکبار به روستایی نیامده و فقط پول داده و به لحاظ دلالی و ارتباطاتی که دارد راحت اقدام به تفکیک اراضی می‌کند.

دادستان مرکز گیلان ضمن هشدار به همه افرادی که سوءاستفاده می‌کنند و درصدد قانون شکنی هستند ابراز داشت: به تمام کسانی که به روستاهای گیلان وارد می‌شوند و ویلاسازی می‌کنند هشدار جدی می‌دهیم و قطعا دستگاه قضایی با آنان برخورد خواهد کرد به طوری‌که هم‌اینک بسیاری از ساختمان‌های غیرمجاز را در کل گیلان در دستور تخریب قرار دادیم و این کار ادامه پیدا می‌کند.

لازم به ذکر است فرماندار شهرستان فومن نیز که در بازدید مسئولان دستگاه قضایی گیلان از وضعیت خانواده بی خانمان فومنی حضور داشت از اسکان موقت و ارائه تسهیلات به این خانواده بی بضاعت خبر داد.

Share