نماینده شایسته رنو در نمایشگاه خودروی مونیخ

مگان جدید با نام ایی-تِک معرفی شد+ تصاویر

با حفظ کدهایی از زبان طراحی قبلی، بدنه جدید برابر با ۴۲۱۰ میلیمتر در طول، ۱۵۰۰ میلیمتر در ارتفاع و ۲۷۰۰ میلیمتر در فاصله بین محورها توسعه یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مازیار دانیالی در عصر ایران نوشت: یکی از محبوب‌ترین خودروهای کلاس کامپکت در بازار اروپا اکنون لباس جدیدی بر تن کرده و بهترین مکان برای رونمایی از این تغییرات را نمایشگاه خودروی مونیخ، دیده است.

مگان در مدل‌های هاچ بک، سدان و واگن جز موفق‌ترین محصولات در کارنامه رنو محسوب می‌شود و اکنون با مگان ایی- تک و کراس اووری الکتریکی وارد آلمان شده است. این محصول ۱۶۲۴ کیلوگرم وزن دارد و براساس پلتفرم ماژولار الکتریکی CMF-EV توسعه یافته است.

با حفظ کدهایی از زبان طراحی قبلی، بدنه جدید برابر با ۴۲۱۰ میلیمتر در طول، ۱۵۰۰ میلیمتر در ارتفاع و ۲۷۰۰ میلیمتر در فاصله بین محورها توسعه یافته است.

در طراحی نمای جانبی نیز با حذف دستیگره درب سنتی برای درب جلو و استفاده از دستگیره درب مخفی برای درب‌های عقب تلاش شده ضمن ارائه سطحی یکپارچه، آئروداینامیک خودرو نیز بهبود یابد. نور خوش آمد با طرح لوگوی رنو نیز بخشی از جذابیت‌های کار را شکل داده است.

برخلاف نمای ظاهری، در کابین با فضایی روبرو می‌شویم که هرچه بیشتر از مدل‌های فعلی مگان فاصله گرفته تا اینجا ویژگی‌های متفاوتی برای یک مدل تمام الکتریکی فراهم باشد.

نمایشگر ۱۲.۳ اینچی ویژه اطلاعات کیلومتر و نمایشگر ۱۲ اینچی لمسی برای تنظیمات سیستم سرگرمی فناورانه‌های کابین را هر چه جذاب‌تر پیش روی مخاطب قرار می‌دهد. البته این نمایشگر برای تریم پرچمدار مگان جدید در نظر گرفته شده و در تریم‌های ارزانتر از مدل ۹ اینچی با بزرگنمایی و تراکم پیکسلی ضعیف‌تر استفاده خواهد شد.

نکته جالب آنکه تمامی بخش‌هایی که با پارچه پوشش داده شده، از نوع بازیافتی آن استفاده شده است. حتی بخش‌های پایینی کنسول اصلی جلو نیز از پلاستیک بازیافتی توسعه یافته است. رنو ادعا می‌کند ۹۵ درصد مگان ایی-تک از مواد بازیافت‌پذیر شکل گرفته است.

اما در رابطه با پیشرانه باید به یک موتور الکتریکی که ۱۳۰ اسب بخار خروجی و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد، اشاره کنیم که این اعداد مربوط به تریم پایه می‌شوند.

در نمونه قویتر، کاربر ۲۱۸ اسب بخار خروجی و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور را در اختیار خواهد داشت.

با موتور قویتر، خودرو طی ۷.۴ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می‌رسد و بیشینه سرعت نیز برابر با ۱۶۰ کیلومتر برساعت محاسبه شده است.

انرژی مورد نیاز موتور الکتریکی باتوجه به تریم از باتری ۴۰ یا ۶۰ کیلووات ساعت تامین می‌شود. برد حرکتی نیز به ترتیب ۳۰۰ و ۴۷۰ کیلومتر اعلام شده است.

باتری شامل گارانتی ۸ساله رنو می‌شود و چنانچه درصد سلامت آن به زیر ۷۰ درصد برسد، رنو آنرا مجانی برای مشتریان خود تعویض می‌کند.

باتری با شارژر ۲۲ کیلووات AC یا ۱۳۰ کیلووات DC قابلیت شارژ دارد. با استفاده از نمونه ۱۳۰ کیلوواتی، باتری طی ۳۰ دقیقه قابلیت پیمایش ۲۰۰ کیلومتر (در بزرگراه) را ذخیره می‌کند.

با استفاده از شارژر ۷.۴ کیلووات دیواری به ۸ ساعت زمان -برای شارژ باتری با قابلیت پیمایش ۴۰۰ کیلومتر- نیاز خواهید داشت.

Share