توسط سپاه ناحیه مرکزی رشت؛

مراکز ۲۴ ساعته واکسیناسیون در شهر رشت راه‌اندازی می‌شود

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت اظهار داشت: مراکز ۲۴ساعته واکسیناسیون برای سرعت‌بخشی به این امر به زودی توسط سپاه در شهر رشت راه‌اندازی می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  سرهنگ سید اکبر قاسمی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به خدمات‌رسانی سپاه و بسیج در دوران کرونا اظهار داشت: بسیج همواره تهدیدها را با نقش‌آفرینی خود به فرصت تبدیل کرده است.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت به ورود سپاه و بسیج برای سرعت‌بخشی در امر واکسیناسیون و افزایش مراکز تزریق واکسن در رشت با همکاری علوم پزشکی گیلان اشاره و بیان کرد: در این راستا جلسات متعددی با دانشگاه علوم پزشکی برگزار کردیم و افزایش مراکز واکسیناسیون در دستور کار قرار گرفت.

قاسمی با اشاره به انجام واکسیناسیون در ۹۱ پایگاه و ۳۱ مسجد در رشت تصریح کرد: ۳۹ پایگاه توسط سپاه ناحیه مرکزی رشت دایر شده است و به زودی چند مرکز واکسیناسیون دیگر برای سرعت‌بخشی به این امر راه‌اندازی می‌شوند که فعالیت آن‌ها ۲۴ ساعت خواهد بود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۷۰ هزار نفر از مردم رشت واکسینه شده‌اند که بخش عمده‌ای از آن مربوط به دز اول و دوم است گفت: شاهد امیدآفرینی در جامعه هستیم و به محض رسیدن واکسن‌ها به استان قطعاً تا آبان ماه، تزریق دز نخست واکسن در شهر رشت به صورت کامل انجام می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با اشاره به مشکلات بیمارستان‌ها در پیک پنجم کرونا ابراز داشت: با توجه به حجم کار کادر درمان در پیک پنجم کرونا، بسیجیان و گروه‌های مردمی بار دیگر برای کمک به کادر درمان در بیمارستان‌های رشت حاضر شدند و خدمات بسیار شایسته‌ای در کنار کادر درمان و پرستاران انجام دادند.

قاسمی به خدمات سپاه برای رفع مشکلات معیشتی مردم اشاره و بیان کرد: سپاه همواره سعی کرده است که مشکلات معیشتی مردم به فراموشی سپرده نشود و در این ایام نیز پیک‌های موتوری توسط سپاه رشت راه‌اندازی شد و به بیماران و افراد نیازمندی که در خانه قرنطینه بودند خدمات‌رسانی شد.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت خاطرنشان کرد: در ایام محرم و صفر حدود ۱۷۰ هزار پرس غذا در رشت پخت و بین نیازمندان در سطح شهر توزیع شد و در دهه ولایت و امامت نیز ۲۶۷ گوسفند ذبح شده و گوشت آن بین نیازمندان توزیع شد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه مرکزی رشت نیز در این دیدار با اشاره به ارتباط خوب بین ائمه جمعه و سپاه اظهار داشت: ارتقاء سطح معرفتی، بصیرتی و سیاسی کارکنان در سپاه رشت، برنامه و تدابیر خاص در حوزه خانواده و تقویت مساجد در بخش مربوط به سپاه و بسیج از برنامه‌های ما است.

حجت‌الاسلام احمد ربانی‌نژاد تقویت هم‌افزایی در سپاه مرکزی رشت را در پیشبرد امورات فرهنگی تاثیرگذار دانست و گفت: باید بتوانیم رابطه سیستمی مساجد و بسیج با هیئت امنا، هیئت‌های مذهبی و ائمه جماعت را تقویت کرده و بیش از گذشته شاهد هم‌افزایی بین آنان باشیم.

وی افزود: تقویت کانون بسیج رشت در دستور کار است و اگر بتوانیم این مجموعه را به جایگاه حقیقی و واقعی‌اش برسانیم بخش عمده‌ای از دغدغه‌های فرهنگی رشت برطرف می‌شود و کانون بسیج رشت ظرفیت خوبی برای پاسخگویی به نیازهای فرهنگی شهرمان دارد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه مرکزی رشت شناسایی منافذ و نقاط آسیب‌پذیر شهر رشت و تلاش برای حل مشکلات آن‌ها را جزو دیگر برنامه‌های مدنظر برشمرد و گفت: برنامه‌ها و راه‌اندازی مراکز فرهنگی در این نقاط از شهر رشت خواهیم داشت.

Share