اقتدار بر فراز تور؛ والیبال نشسته طلایی شد

قهرمانی تیم ملی والیبال نشسته ایران در توکیو با حضور بازیکن گیلانی

تیم ملی والیبال نشسته ایران با اقتدار کامل و فقط با واگذاری یک ست در طول مسابقات، قهرمان پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ورزش سه، یکی از طلاهایی که از همان ابتدای مسابقات پارالمپیک روی آن حساب کرده بودیم و تا روز آخر این مسابقات انتظارش را می‌کشیدیم، طلای تیم ملی والیبال نشسته بود. تیمی دوست داشتنی با یک سرمربی باتجربه که شاگردانش را به خوبی هدایت می‌کرد.

از همان مرحله گروهی رقبا یکی از پس دیگری جلوی ایران ظاهر می‌شدند و والیبالیست‌های ایرانی اجازه قدرت نمایی به هیچ تیمی را نمی‌دادند. در نیمه نهایی هم که رقیب سنتی ایران در سال‌های اخیر یعنی بوسنی به سد محکم شاگردان رضایی برخورد کرد و حرفی برای گفتن نداشت.

امروز فینال مسابقات والیبال نشسته پارالمپیک برگزار شد و در دو ست نخست همانطور که انتظار می‌رفت، ایران با اقتدار رقیبش را شکست داد و در آستانه قهرمانی قرار گرفت، اما در ست سوم بالاخره طلسم نباختن ایران در حتی یک ست شکسته شد. روسیه توانست در فینال یک ست از ایران بگیرد، اما با وجود شکستن این طلسم، شاگردان هادی رضایی در ست چهارم با اقتدار از سد حریفشان گذشتند تا در مجموع سه بر یک برنده این مسابقه باشند.

این پیروزی به معنای ثبت هفتمین قهرمانی ایران در تاریخ مسابقات والیبال نشسته پارالمپیک بود؛ رکوردی که شاید به این زودی‌ها برای هیچ کشور دیگری دست یافتنی نباشد. ایران فقط در دوره المپیک آتن و لندن با وجود حضورش موفق به کسب مدال طلا نشده، اما در توکیو یکی از مقتدرانه‌ترین قهرمانی خود را جشن گرفت.

مدال طلای تیم ملی والیبال نشسته ایران شاید طعم دیگری نسبت به ۱۰ طلای قبلی کاروان ایران داشت چون دریک رشته تیمی و با تلاش بازیکنان و مربیان یک تیم به ثبت رسید.

همه چیز همانطور که هادی رضایی و شاگردانش می‌خواستند در توکیو پیش رفت و حالا سرمربی باتجربه تیم ملی می‌تواند مدال طلای خود را تقدیم روح مادرش کند که قبل از شروع پارالمپیک و زمانی که او در توکیو بود، از دنیا رفت.

کاروان ایران هم با کسب یازدهمین مدال طلا یک پله در جدول مدال‌ها صعود کرد و به رده دوازدهم رسید.

به گزارش دیارمیرزا، میثم علیپور از گیلان در تیم ملی والیبال نشسته ایران حضور داشت.

Share