مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان خبر داد:

عرضه کنندگان خارج از شبکه نهاده دامی یارانه‌ای در املش نقره داغ شدند

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و گفت: برخورد با فرصت‌طلبان و سوء‌استفاده‌کنندگان و مفسدان اقتصادی از اولویت‌های مسوولان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مرتضی امینی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گیلان گفت: طی بازرسی و مشاهده تخلف در یکی از شرکت‌های تعاونی شهرستان املش، پرونده‌ای برای پیگیری موضوع در تعزیرات حکومتی شهرستان تشکیل شد.

امینی افزود: پس از محرز شدن تخلف شرکت تعاونی در شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان، متهمان از حیث تخلف خرید و فروش خارج از ضوابط تعینی دولت به میزان ۳۰۰تن، احضار و پس از استماع دفاعیات بلاوجه آن‌ها، شعبه اتهام انتسابی را وارد دانسته و متخلفان را علاوه بر قطع دریافت هرگونه سهمیه نهاده دولتی به مجازات بیش از ۳۳ میلیارد ریال محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان بیان کرد: خرید و فروش و حمل یا نگهداری کالا خارج از ضوابط تعیینی دولت تخلف محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی از افزایش بازرسی‎ها و نظارت، کنترل و پایش‌های مستمر میدانی به منظور جلوگیری از عرضه خارج از شبکه کالاهای اساسی و اولویت‌دار در استان خبر داد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و گفت: برخورد با فرصت‌طلبان و سوء‌استفاده‌کنندگان و مفسدان اقتصادی از اولویت‌های مسوولان است.

امینی افزود: گشت مشترک تعزیرات حکومتی و بازرسان دستگاه‌های نظارتی بصورت روزانه بطور محسوس و غیر محسوس نسبت به انجام وظیفه در سطح شهرستان فعالیت می‌کنند و مردم عزیز هم در صورت مشاهده تخلف خصوصا احتکار، قاچاق کالا، گرانفروشی و کم‌فروشی و عرضه کالا خارج از شبکه توزیع، می‌توانند گزارشات خود را با شماره تلفن ۱۲۴ سازمان صمت و یا ۱۳۵ تعزیرات حکومتی در میان بگذارند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان در ادامه گفت با توجه به سیاست‌های سازمانی و ضرورت کنترل و نظارت هدفمند بر بازار با رویکردی پیشگیرانه گشت مشترک تعزیرات حکومتی و بازرسان دستگاه‌های نظارتی بصورت روزانه از مراکز تولید و توزیع کالاهای اساسی بازرسی به عمل می‌آورند.

محکومیت یک واحد مرغداری به اتهام عرضه خارج از شبکه در لاهیجان

وی همچنین گفت: یک واحد مرغداری در شهرستان لاهیجان که اقدام به خرید نهاده‌های دامی (ذرت و سویای یارانه‌ای) از اتحادیه تعاونی مرغداران استان را نموده بود ومتعهد به تحویل مرغ به نرخ مصوب دولتی گردیده بود، به تعهد خود عملل ننموده فلذا با مشاهده تخلف و گزارش اولیه توسط دستگاه‌های نظارتی، پرونده به به تعزیرات حکومتی لاهیجان ارسال شد.

امینی با بیان اینکه پرونده در شعبه اول تعزیرات حکومتی شهرستان لاهیجان رسیدگی و متخلف به شعبه احضار شد، تصریح کرد: پس از انجام تشریفات قانونی و احراز شدن تخلف، شعبه مربوطه این واحد مرغداری را مجازات بیش از ۳میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریالی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان یادآور شد: گشت‌های سیار مشترک تعزیرات حکومتی با دستگاه‌های نظارتی مرتبط به طور تمام وقت و با توجه به نیاز جامعه برای جلوگیری از هرگونه تورم انجام می‌شود.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی موجود در بازار کشور، خاطرنشان کرد: رعایت قوانین جاری از سوی تمامی تعاونی‌ها، مرغداری‌ها واحدهای صنفی به منظور جلوگیری از هرگونه بی‌ثباتی در بازار استان الزامی است.

Share