روز گذشته رخ داد؛

شهادت «بهلول بهیج» فرمانده مهم جبهه پنجشیر

«بهلول بهیج» همرزم احمد شاه مسعود و از فرماندهان جبهه پنجشیر و والی پیشین این ولایت در آب‌دره پنج‌شیر درگذشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا «بهلول بهیج» فرمانده مهم جبهه پنجشیر و از چهره‌های مهم کلیدی نبرد علیه طالبان جان خود را از دست داد.

وی از فرماندهان جهادی نزدیک به «احمدشاه مسعود»، در جریان نبردهای پنجشیر بود و در تحولات اخیر نیز در کنار «احمدمسعود» مشغول نبرد در پنجشیر بوده است.

جبهه پنجشیر نیز این خبر را تائید کرده و در حساب کاربری خود نوشته است: فرمانده بهلول بهیج از سوی نیروهای پاکستانی در آبدره پنجشیر به شهادت رسید. او از مجاهدین کبیر و سربلند افغانستان بود.

نیروهای مقاومت مجبور به عقب‌نشینی شده‌اند

در همین زمینه قیس حیران شب گذشته در لایو محمدحسین جعفریان کارشناس ارشد حوزه افغانستان گفت: نیروهای مقاومت به دلیل فشارهای ناشی از حملات هوایی پاکستان مجبور به عقب‌نشینی شده‌اند و در کوه‌ها پناه گرفته‌اند اما مقاومت هنوز جریان دارد و درگیری‌های پراکنده‌ای رخ می‌دهد.

درمنطقه آب‌دره که درگیری بسیار شدیدی در جریان بود و به جنگ تن به تن نزدیک شد، فرمانده بهلول به شهادت رسیدند و هم اکنون جنگ جدیدی در اندراب جریان دارد.

شهید فرمانده بهلول بهیج از فرماندهان نام‌دار مقاومت بود که از روزهای ابتدایی در پنجشیر همراه قهرمان ملی، احمدشاه مسعود شهید بود. انسان بسیار رک و صادقی که بیشتر زندگی خود را در سختی برای مردم خود بود. در کنار قهرمان ملی با طالبان جنگید، مدتی هم والی پنجشیر بود و دست بالایی در ساخت پنجشیر داشت، خدمات بسیاری را عرضه کرد و بسیار به مردم خود متعهد بود. او متاسفانه دیروز (چهارشنبه) در حین مقاومت، توسط وحشی‌های طالب به شهادت رسید.

اگر تنها یک نفر ظرف چند روز گذشته به طالبان تسلیم می‌شد، آن‌ها به سرعت تمام رسانه‌ها را از این خبر پر می‌کردند اما ما شهادت داریم ولی تسلیم شدن نه.

Share