شرکت در آموزش مکانیک خودرو فنی و حرفه‌ ای اولین گام افتتاح مکانیکی

توصیه ما به شما استفاده از دوره آموزش مکانیک خودرو مجتمع فنی و حرفه ای دارالفنون ری است و در این راستا می‌توانید با شماره گیری ۰۲۱۵۵۹۶۵۶۶۶ الی ۷۰ از شرایط ثبت نام در این کلاس‌ها مطلع شوید.

داشتن یک شغل خوب و پر درآمد برای هر شخصی که می‌خواهد زندگی آرام و راحتی داشته باشد، امری اجتناب ناپذیر است؛ در این مطلب شما را با ورود به شغل مکانیکی به واسطه شرکت در کلاس‌های آموزش مکانیک خودرو آشنا خواهیم کرد.

آموزش مکانیک خودرو

چرا شغل مکانیکی را یک شغل مناسب می‌دانیم؟

یک شغل خوب ویژگی‌های مختلف بسیاری دارد، برخی از این ویژگی‌ها شامل موارد زیر هستند:

  1. بازار کار مناسب
  2. سود قابل توجه
  3. امنیت شغلی
  4. انعطاف زمانی
  5. امکان گسترش روابط اجتماعی بین انسانی

لازم به ذکر است که شغل‌های رسته کاری اتومکانیک، علاوه بر داشتن این ویژگی‌ها تنوع بسیار بالایی دارند و از کار فنی دست به آچار تا کار با کامپیوتر و کارهای ظریف این چنین متنوع هستند. به همین دلیل است که ‌می‌توان آموزش مکانیک خودرو را انتخابی مناسب برای ورود به مسیر شغلی دانست.

چرا برای ورود به این حیطه شغلی باید در دوره آموزش مکانیک خودرو شرکت کنید؟

شکی وجود ندارد که ورود به هر حیطه شغلی، نیاز به آموزش خواهد داشت. اما نکته قابل توجه آن است که مسیرهای مختلفی برای یادگیری هر حرفه وجود دارد و به عبارت دیگر شرکت در دوره‌های آموزش مکانیک خودرو تنها راه ورود به بازار کار این رشته نیست. اما چرا توصیه می‌شود برای ورود به این حیطه شغلی، در کلاس‌های آموزش مکانیک خودرو شرکت کنید؟ در ادامه با بررسی نکات مختلف به این پرسش پاسخ خواهیم داد.

سرعت آموزش و مدت زمان یادگیری از مهمترین نکات در اموزش مکانیک خودرو است

یکی از مهمترین نکاتی که باید در زمان انتخاب مسیر آموزش مکانیک خودرو به آن توجه کنید، مدت زمانی است که درگیر فرایند آموزش خواهید بود. بدون شک دوره‌های آموزشی به دلیل برگذاری به صورت برنامه ریزی شده و سرفصل‌ بندی دقیق، به مراتب مدت کوتاه‌تری نسبت به سایر روش‌های جایگزین نظیر شاگردی کردن نزد یک استاد مکانیک خواهند داشت. این در حالی است که افرادی که برای یادگیری این حرفه به شاگردی از روز اول می‌پردازند، محکوم به اتلاف مدتی طولاتی برای یادگیری شغل مورد علاقه خود هستند و این در مورد تمامی مشاغل این حوزه، نظیر باتری سازی، برق انژکتور و مکانیکی صدق خواهد کرد.

افرادی که در دوره‌های آموزش مکانیکی شرکت نکرده اند، نمی‌توانند مجوز بگیرند

یکی دیگر از مزیت‌های موجود برای افراد شرکت کننده در دوره‌های آموزش مکانیک خودرو، امکان دریافت جواز کسب، پس از اتمام موفقیت آمیز دوره‌های آموزشی است. این درحالی است که افراد فاقد مدرک معتبر از سازمان فنی و حرفه‌ای حق افتتاح مغازه مکانیکی شخصی به صورت قانونی را نداشته و برای اینکار باید به دیگران متوسط شوند.

شرکت در کلاس‌های آموزش مکانیک خوردو و امکان دریافت وام خود اشتغالی

یکی دیگر از مزیت‌هایی که شرکت در کلاس‌های آموزش مکانیک خودرو برای شما به همراه خواهد داشت، امان دریافت وام خود اشتغالی به واسطه مدرک معتبری است که از سازمان فنی و حرفه‌ای کل کشور دریافت خواهید کرد، البته اگر در کلاس‌های یک آموزشگاه آزاد مجاز فنی و حرفه‌ای شرکت کنید.

آموزش مکانیک خودرو

چه طور می‌توان یک آموزشگاه مکانیک خودرو معتبر پیدا کرد؟

امروزه آموزشگاه‌های مکانیک خودرو بسیاری در شهر تهران یافت خواهند شد، اما نمی‌توان از واژه معتبر برای تمامی آن‌ها استفاده کرد. اگر‌ به دنبال یادگیری این شغل جذاب فنی هستید و نمی‌دانید برای آموزش مکانیک خودرو باید به کدام آموزشگاه مراجعه کنید، می‌توانید از چند فاکتور زیر برای تصمیم گیری هرچه بهتر استفاده کنید:

  1. وجود امکانات کافی آموزشی
  2. استفاده از اساتید با تجربه
  3. شلوغ نکردن بیش از حد کلاس‌ها
  4. وجود خوابگاه اختصاصی برای هنرجویان غیر تهرانی
  5. برگذاری کلاس‌ها با نرخ رسمی
  6. و برخورداری از فضای مکانیکی واقعی برای انجام اقدامات عملی

ما شرکت در کلاس‌های آموزش برق خودرو دارالفنون ری را پیشنهاد می‌کنیم

اگر بخواهید نظر شخصی نویسنده این مطلب را بدانید، باید به شما بگویم که توصیه من به شما شرکت در کلاس های مکانیک خودرو فنی و حرفه ای مجتمع آموزشی دارالفنون ری است. این مرکز آموزشی تمامی مزیت‌های ذکر شد برای یک آموزشگاه خوب را در خود جای داده است و علاوه بر آن دسترسی بسیار آسانی از طریق حمل و نقل عمومی و همچنین با استفاده از خودروهای شخصی دارد. جالب است بدانید که این مرکز، یک خوابگاه کاملاً مستقل در فاصله چند صد متری آموزشگاه دارد که خود نشان دهنده توجه بسیار بالای مدیران آن به سطح رفاهی هنرجویان است.

آیا این مرکز تنها در زمینه آموزش دوره مکانیکی فعالیت می‌کند؟

لازم به ذکر است که مجتمع فنی و حرفه ای دارالفنون ری تنها در حوزه آموزش مکانیکی فعالیت نمی کند. این مرکز علاوه بر آموزش رشته های مکانیک خودرو، آموزش برق خودرو فنی و حرفه ای  و رشته‌های نظیر برق انژکتور و ECU در سایر حوزه‌های شغلی نیز دوره‌های آموزشی بسیار با کیفیتی را برگذار می‌کند.

برخی از دوره‌های آموزشی این مجتمع شامل موارد زیر هستند:

  1. دوره برق ساختمان
  2. دوره آموزش SEO
  3. دوره آموزش آرایشگری
  4. دوره آموزش برق صنعتی
  5. دوره آموزش نصب دوربین مداربسته
  6. دوره ICDL

و تعداد بسیار زیادی از رشته‌های دیگر که به منظور جلوگیری از طولانی شدن این متن از اشاره به آن‌ها خودداری شده است.

اگر می‌خواهید از سایر رشته‌های آموزشی این مرکز مطلع شوید، می‌توانید از وب سایت آن به آدرس darr.ir دیدن کنید.

مدرک بین امللی مکانیک خودرو یک مزیت دیگر برای آموزشگاه فنی و حرفه ای مکانیک خودرو

نکته دیگری که در اینجا باید به آن اشاره کرد، ارزش بین المللی مدارکی است که توسط آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای تایید شده صادر می‌شود. فراموش نکنید که این مدارک، دارای یک کد پیگیری سراسری بوده و پس از ترجمه توسط مراجع رسمی، قابل ارائه به سفارت بیش از ۱۷۰ کشور مختلف در دنیا خواهد بود.

به عبارت دیگر، شما با شرکت در دوره آموزش مکانیکی نه تنها مهارت تعمیر خودروهای روز بازار داخل را فرا خواهید گرفت، بلکه در صورت قصد اقدام برای مهاجرت نیز، می‌توانید از این مدرک برای افزایش شانس خود در مسیر ورود به یک کشور دیگر استفاده کنید، که این خود شانسی بزرگ برای شما محسوب خواهد شد.

مدرک بین المللی مکانیک خودرو

سخن پایانی: شرکت در کلاس‌های آموزش مکانیک خودرو شما را چند گام پیش خواهد انداخت

همانطور که گفتیم، شغل‌های مرتبط با تعمیرات خودرو از جمله مکانیکی خودرو، درآمد و بازار کار بسیار مناسبی دارند. فراموش نکنید، که تعداد بسیار زیادی خودرو در سطح کشور ما وجود دارد که هر روزه نیز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.

همین نکات فعالیت در این رسته شغلی را به امری کاملاً منطقی تبدیل کرده است؛ اما اگر بخواهید به سرعت و به عنوان فردی که دانش کافی در این زمینه ندارد به این حوزه وارد شوید، راهی جز ثبت نام در یکی از دوره‌های آموزش مکانیک خودرو نخواهید داشت.

توصیه ما به شما این است که پیش از هر اقدامی خوب تحقیق کنید و آموزشگاه‌های موجود را با یکدیگر به خوبی مقایسه کنید و فریب پایین بودن قیمت برخی از آموزشگاه‌ها را نخورید. فراموش نکنید که یک آموزشگاه خوب خود را ملزم به استفاده از موتور خودروهای روز بازار دانسته و همین امر باعث بالا رفتن هزینه‌های جاری آموزشگاه خواهد شد.

توصیه ما به شما استفاده از دوره آموزش مکانیک خودرو مجتمع فنی و حرفه ای دارالفنون ری است و در این راستا می‌توانید با شماره گیری  ۰۲۱۵۵۹۶۵۶۶۶ الی ۷۰ از شرایط ثبت نام در این کلاس‌ها مطلع شوید.

Share