مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان اعلام کرد:

حال عمومی محیط بان آستارایی مجروح به دست اشرار خوب است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان، ضمن عیادت از “اسماعیل ضرابی” محیط‌بان مجروح آستارایی، حال عمومی وی را خوب توصیف کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ساسان کفایی، روز گذشته از محیط بان مصدوم آستارایی که در درگیری با اشرار جنگل خوار دچار مصدومیت شده است، عیادت کرد و گفت: محیط‌بان “اسماعیل ضرابی” در درگیری با افراد شرور و مافیای جنگل خواری منطقه پناهگاه حیات وحش لوندویل شهرستان مرزی بندر آستارا، از ناحیه پا و با سلاح سرد “چاقو” مورد تهاجم و حمله قرار گرفت.

وی در جریان این عیادت، با رئیس بیمارستان شهید دکتر بهشتی و پزشک جراح این محیط بان ملاقات کرد و در جریان آخرین اقدامات درمانی نامبرده قرار گرفت و یادآور شد: وی در این درگیری به شدت مجروح و سریعا به بیمارستان شهید دکتر بهشتی آستارا منتقل شد و به گفته پزشک جراح، حال عمومی او که در حال حاضر در همین بیمارستان تحت نظر و مداوا می باشد، خوب گزارش شده است.

کفایی، با بیان اینکه محیط بانان به عنوان پاسداران و حافظان همیشه بیدار منابع طبیعی و محیط زیست کشور هستند، خاطر نشان کرد: آنها به صورت شبانه روزی در راه صیانت از انفال الهی تلاش می کنند.

وی با اشاره به اینکه جانفشانی های این قشر، همواره شایسته تقدیر هست، تصریح کرد: تلاش محیط بانان در صیانت از طبیعت خدادادی نباید فراموش شود و این افراد در حفظ و نگهداری مواهب طبیعی و خدادادی به نسل های آینده، نقش مهم و ایثارگرایانه دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان، در پایان با بیان اینکه متأسفانه در سال های اخیر محیط بانان در سراسر کشور بارها مورد حمله قرار گرفته اند، تأکید کرد: باید پوشش‌های حمایتی از نظر قانونی در جبران خدمت و پیشگیری از مخاطراتی را که برای این محیط بانان صورت می پذیرد، مدنظر قرار گیرد.

Share