معاون سازمان صمت گیلان تأکید کرد:

ثبت اقلام جدید در سامانه جامع تجارت الزامی است | لزوم همکاری بیشتر مشمولان اقلام جدید

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت گیلان از الزام ثبت اقلام مشمول جدید در سامانه جامع تجارت خبر داد و گفت: کالاهای پتروشیمی، روغن موتور تصفیه اول، سیمان، لوازم خانگی، پوشک بچه، شیر خشک صنعتی و مقاطع فولادی از زنجیره تولید تا عرضه ملزم به ثبت محصولات در سامانه جامع تجارت هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد فیض از الزام ثبت اقلام مشمول جدید در سامانه جامع تجارت خبر داد و گفت: کالاهای پتروشیمی، روغن موتور تصفیه اول، سیمان، لوازم خانگی، پوشک بچه، شیر خشک صنعتی و مقاطع فولادی از زنجیره تولید تا عرضه ملزم به ثبت محصولات در سامانه جامع تجارت هستند.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت گیلان هدف از این اقدام را کنترل و نظارت مطلوب بر این محصولات در بازار دانست و تاکید کرد: کلیه شرکتهای تولید کننده، شرکت‌های پخش و تعاونی‌های مصرف مشمول ثبت اقلام اعلام شده می‌باشند.

وی‌ عدم ثبت اطلاعات اقلام مشمول جدید را جزء موارد تخلف برشمرد و تصریح کرد: محصولات مشمول قانون فوق الذکر در صورت‌ عدم ثبت اطلاعات کالا در سامانه مذکور علاوه بر عدم امکان عرضه به عنوان متخلف عرضه خارج از شبکه و احتکار در چارچوب قانون نظام صنفی و مبارزه مبارزه با کالا با آن‌ها برخورد خواهد شد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت گیلان با اشاره به لزوم همکاری بیشتر مشمولان اقلام جدید اظهار داشت: تاکنون تعامل مناسبی را از جانب واحدهای تولیدکننده و شرکت‌های توزیع شاهد بوده‌ایم و امیدواریم برای برقراری تعادل بازار این تعامل افزایش یابد.

Share