پس از برگزاری مراسم افتتاحیه؛

آغاز رقابت‌‌های جام دریا در بندرانزلی با شرکت ۴۰۰ ورزشکار

مسابقات جام دریا در بخش شناوری شامل مراحل تیر اندازی سطحی، هوایی، مهار بویه در دریا و کنترل صدمات است و در ۲ مرحله در دریا و ساحل برگزار می‌شود که بندرانزلی میزبان رقابت‌های شناوری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ششمین دوره رقابت‌‌های جام دریا با شرکت ۴۰۰ ورزشکار از کشور‌های روسیه، قزاقستان و جمهوری آذربایجان در بندرانزلی آغاز شد.

در این دوره از مسابقات که بخش شناوری آن در بندرانزلی برگزار می‌شود شناور‌های کشور‌های آذربایجان، قزاقستان، روسیه و جمهوری اسلامی ایران با ۴۰۰ ورزشکار با هم رقابت می‌کنند.

مسابقات جام دریا در بخش شناوری شامل مراحل تیر اندازی سطحی، هوایی، مهار بویه در دریا و کنترل صدمات است و در ۲ مرحله در دریا و ساحل برگزار می‌شود که بندرانزلی میزبان رقابت‌های شناوری است.

بخش شناوری جام دریا در ۶ بخش مهار بویه، مبارزه با آبگرفتگی، بقا در دریا، تیر اندازی سطحی، تیراندازی هوایی و تیراندازی به ماکت مین برگزار می‌شود و ناو‌های مخاچ قلعه و آستراخان و اس بی ۷۳۸ یدک کش تشریفات از ناوگان دریای خزر روسیه، ناو‌های مانگیستاو و ساری آرکا از کشور قزاقزستان، ناو‌های جی ۱۲۲ و جی ۱۲۴ از جمهوری آذربایجان و ناو‌های موشک انداز جوشن و پیکان از جمهوری اسلامی ایران در این دوره از مسابقات جام دریا حضور دارند.

در مراسم افتتاحیه این رقابت‌ها امیر دریادار حمزه علی کاویانی جانشین نداجا گفت: کشور‌های ساحلی حاشیه خزر به دلیل بهره مندی از موهبت الهی دریا و مرز‌های زمینی مشترک همسایه‌های بلا واسطه هستند.

وی افزود: همه ما به مانند همسایه و برادر گرد هم آمده‌ایم تا با مشارکت و همکاری توان تخصصی مان را به نمایش بگذاریم.

امیر کاویانی با بیان اینکه دریا ظرفیت بزرگی برای نمایش مردانگی و جوانمردی و تقویت روابط دیپلماسی در سایه صلح و دوستی است، افزود: در دوره‌ای که استکبار به دنبال تفرقه افکنی است برگزاری مسابقاتی از این دست زمینه‌های تقویت صلح منطقه را فراهم می‌کند.

جانشن نیروی دریایی ارتش گفت: مسابقات جام دریا صحنه نمایش رقابت دوستانه برای به اشتراک گذاری دانش و تخصص بوده و امروزه در ساحل خزر دریادلان از کشور‌های بزگ و تاتیر گذار در منطقه گرد هم آمده اند تا پیام صلح را به نمایش بگذارند.

Share