در آخرین روز از هفته دولت صورت گرفت؛

آغاز به کار طرح سفیران کتاب و دانایی

در آخرین روز از هفته دولت در راستای اجرای تفاهم نامه مابین کتابخانه عمومی و اداره تبلیغات شهرستان، طرح سفیران کتاب و دانایی طی مراسی آغاز گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،حمید رضائی در این برنامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی، باهنر و شهدای دولت با تاکید به آگاهی بخشی جامعه گفت: توجه به کتاب و کتابخوانی، علم آموزی هم درسیره نبوی تاکید شده و هم در فرهنگ دینی، و به قول فردوسی بزرگ «توانا بود هرکه دانا بود» دانایی توانایی می‌آورد و این دانایی از طریق علم آموزی و خواندن کتاب است.
فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه کاهش مشکلات و آسیب‌های جامعه را منوط به افزایش سرانه مطالعه کتاب دانست و افزود: در هر جامعه‌ای می‌توانیم سطح فرهنگ عمومی جامعه را افزایش دهیم که این افزایش فرهنگ به شدت وابسته به کتاب خواندن است.

نماینده عالی دولت در شهرستان طرح سفیران کتاب و دانایی را کار نویی دانست و تصریح کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و دراختیار قراردادن کتاب برای کسانی که دسترسی نداشته باشند و یا کمتر دسترسی دارند کار نویی می‌باشد که انتظار است این طرح ضمن ترویج کیفیت بخشی آن به منظور ارائه خدمات بیشتر، با در نظرگرفتن حساسیت کار، اجرا شود.

رضایی اهداف این طرح را ضمن ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، جذب نوجوانان و جوانان به مسجد، افزایش سرانه مطالعه، کاهش بزه‌های اجتماعی نام برد.

Share