بایدن در نشست عمومی سازمان ملل؛

آماده بازگشت به اجرای کامل برجام هستیم | آمریکا به دنبال جنگ سرد جدید نیست

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا با تاکید بر اینکه با متحدانمان برای بازگشت به توافق هسته‌ای اقدام می‌کنیم، گفت: ما متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جو بایدن در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: ما متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی هستیم.

بایدن: آمریکا به دنبال جنگ سرد جدید نیست
 
جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اشاره تلویحی به رابطه با چین گفت که واشنگتن به دنبال «جنگ سرد جدید» نیست.
او در عین حال تاکید کرد که آمریکا «سرسختانه» از جایگاه خود در سطح جهان دفاع خواهد کرد. جو بایدن اظهار داشت: «ما به دنبال جنگ سرد جدید یا جهانی که به چند بلوک تقسیم شده است نیستیم.»

وی همچنین از آمادگی ایالات متحده برای همکاری با همه کشورهایی خبر داد که به دنبال یافتن «راه حل‌های مسالمت‌جویانه» هستند.

رئیس‌جمهوری آمریکا در بخشی از سخنانش در مجمع عمومی سازمان ملل متحد وعده داد که واشنگتن تلاش‌های خود برای مقابله با همه‌گیری کرونا و تغییرات آب و هوایی را افزایش خواهد داد.

او گفت که دولت ایالات متحده به زودی «تعهدات بیشتری» را برای تقویت واکسیناسیون علیه بیماری «کووید ۱۹» اعلام خواهد کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین گفت که کشورش بار دیگر میزان کمکش به کشورهای توسعه نیافته برای مقابله با تغییرات آب و هوایی را «دو برابر» خواهد کرد.

بایدن: با پایان جنگ افغانستان به دنبال آغاز عصر دیپلماسی هستیم

جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده در بخشی از سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل با اشاره به پایان جنگ افغانستان گفت که واشنگتن به دنبال آغاز «عصر دیپلماسی» است.

بایدن: اگر ایران به توافق هسته‌ای بازگردد آمریکا نیز به برجام بر می‌گردد

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در بخشی از سخنرانی روز سه‌شنبه خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که کشورش در صورت بازگشت ایران به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ به برجام بازخواهد گشت. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده در سال ۲۰۱۸ تصمیم گرفت که آمریکا را از برجام خارج کند.

رئیس‌جمهوری ایالات متحده همچنین وعده داد که مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای خواهد شد.

وی گفت: «ایالات متحده مصمم و آماده است تا از سلاح هسته‌ای ایران جلوگیری کند.»

جو بایدن افزود که واشنگتن در حال همکاری با فرانسه، بریتانیا، روسیه، چین و آلمان است تا ایران از راه دیپلماتیک به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ بازگردد.

او در ادامه تصریح کرد: «در حال تلاش با گروه ۱+۵ برای تعامل دیپلماتیک با ایران و بازگشت به برجام هستیم. آماده‌ایم اگر ایران هم اقدام مشابه انجام دهد به پایبندی کامل برجام برگردیم.»

رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که راه حل دو کشور بهترین راه حل برای مناقشه اسرائیل با فلسطینی‌ها است.

Share