معاون علوم پزشکی گیلان عنوان کرد

۱۶ شهرستان گیلان در وضع قرمز و املش نارنجی است | ۳۵ درصد مردم گیلان ماسک می زنند

معاون علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه بیماران کرونایی بدحال در انتظار آی.سی.یو هستند، گفت: متاسفانه طی شبانه روز گذشته ۲۰۰۰ بیمار سرپایی را ویزیت کردیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز گفت: ۱۶ شهرستان گیلان در وضع قرمز و فقط شهرستان املش در وضع نارنجی قرار دارند که البته وضع شیوع کرونا در این شهرستان هم صعودی است.

دکتر حیدرزاده با اشاره به گسترده شده دلتا کرونا در تمام استان افزود: تخت‌های کرونایی بیمارستان‌ها پر از بیماران کرونایی شده و تخت‌های بیماران غیرکرونایی برای خدمات به این بیماران خالی شده است و این یعنی بیماران دیگر، از خدمات پزشکی محروم می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفت وگو با ایسنا، از بستری شدن ۳۰۰ بیمار جدید کرونایی در سطح بیمارستان های استان گیلان طی شبانه روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: متاسفانه بیش از ۱۳۰۰ بیمار بستری داریم که حال ۲۳۰ نفر وخیم است.

وی با بیان اینکه بیماران بدحال ما در انتظار آی.سی.یو هستند، افزود: مردم باید ماسک زدن را جدی بگیرند؛ این در حالی است که میزان استفاده گیلانی ها از ماسک حدود ۳۵ درصد است که جزو کمترین آمار کشور هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، عدم توجه به ماسک را موجب افزایش تعداد بیماران استان دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه طی شبانه روز گذشته ۲۰۰۰ بیمار سرپایی را ویزیت کردیم.

حیدرزاده، سرعت شیوع ویروس دلتا را نسبت به سایر سویه ها بیشتر دانست و یادآور شد: متاسفانه ویروس کرونا با سرعت سرسام آوری در حال شیوع است و پیش بینی می کنیم تا پایان هفته آینده تعداد بیماران بستری استان به ۲۰۰۰ نفر برسد.

وی با تاکید بر لزوم پرهیز از دورهمی ها و تجمعات، عنوان کرد: در خانه ماندن و به حداقل رساندن رفت و آمدهای غیر ضروری گام بسیار مهمی در کنترل بیماری است؛ همچنین با مسافرانی که به استان ما آمده اند نشست و برخاست نداشته باشید.

Share