رییس شبکه بهداشت و درمان تالش خبر داد؛

کرونا در حال رکوردشکنی در تالش؛ بستری ۸۸۹ بیمار کرونایی و فوت ۱۰ نفر در ۱۹ روز

حیدرنیا با تاکید بر اهمیت امر واکسیناسیون در بازدارندگی ابتلا به بیماری و کاهش آمار مرگ و میر عنوان داشت: ۹۰ درصد بیماران بستری کسانی هستند که واکسینه نشدند و این نشان دهنده اهمیت واکسیناسیون است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رییس شبکه بهداشت و درمان تالش از واکسیناسیون ۴۳ هزار نفر در تالش خبر داد و گفت: تالش در شرایط بحرانی به سر میبرد بهترین راه کنترل بیماری تعطیلی تجمعات است.
دکتر حیدرنیا در گفتگویی وضعیت شهرستان تالش را حساس و بحرانی خواند و اظهار داشت: مجموع بیماران کرونایی بستری در بیمارستان شهید نورانی در خرداد و تیر امسال ۷۴۵ نفر بوده است که متاستفانه به فوت ۶ نفر منجر شد.
اما در جهشی کم سابقه در طول دوران بحران کرونا تعداد بستری‌ها از ابتدای مرداد تا امروز ۱۹ مرداد به ۸۸۹ نفر رسیده است، که متاستفانه فقط در این ۱۹ روز شاهد مرگ ده نفر از همشهریان خود بوده ایم.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تالش از بستری ۸۸ بیمار کرونایی در بیمارستان خبر داد و گفت: از دشواری تحمل شرایط کنونی برای مردم و فشار بر اصناف و همه اقشار جامعه آگاهیم، اما بهترین راه حل موجود برای کنترل بیماری تعطیلی تجمعات و رعایت پروتکل‌های بهداشتیست به خصوص توسط عزاداران حسینی در ماه محرم که، انتظار داریم مردم با درک شرایط موجود پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
وی افزود: از هیات امنای مساجد انتظار داریم که در رعایت موازین بهداشتی نهایت تلاش خودشان را به کار گیرند، چرا که آنان در قبال جان و سلامت مردم مسئولیت دارند و این عین حق الناس است.
حیدرنیا با تاکید بر اهمیت امر واکسیناسیون در بازدارندگی ابتلا به بیماری و کاهش آمار مرگ و میر عنوان داشت: ۹۰ درصد بیماران بستری کسانی هستند که واکسینه نشدند و این نشان دهنده اهمیت واکسیناسیون است بنابراین خواهش میکنیم گروه‌های سنی و اقشاری که واکسیناسیون آن‌ها فرا رسیده حتما جهت واکسینه شدن به مراکزی تعیین شده مراجعه داشته باشند.
وی ادامه داد: با تلاش همکاران بهداشت و درمان واکسیناسیون در مناطق مختلف روستایی ییلاقی و شهری شهرستان تالش با سرعت در حال انجام است و تاکنون بالغ بر ۴۳ هزار نفر از شهروندان واکسینه شده اند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تالش در پایان با بیان اینکه کسانی که علائمی چون سردرد ابریزش بینی گلو درد طب دارند و بعضا دچار مشکلات گوارشی میشوند خود را در صف‌های طولانی تست کرونا معتطل نکنند و دچار اضطراب نشوند چرا که این علائم، نشانه‌های حتمی کرونای دلتاست بنابراین توصیه میشود زیر نظر پزشک، درمان را توامان با قرنطینه آغاز کنند.

Share