رئیس بیمارستان پورسینای رشت:

ویروس کرونا تهاجمی شده | لزوم جداسازی بستری های مبتلا از غیر مبتلا

رئیس بیمارستان پورسینای رشت، با بیان اینکه ویروس کرونا اکنون تهاجمی شده و سرعت انتقال بالایی دارد، اظهار کرد: کرونا قبلا افراد مسن و دارای بیماری همراه را درگیر می کرد، اما اکنون کودکان و جوانان نیز در میان بستری ها هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دکتر سیروس امیرعلوی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به احداث بیمارستان صحرایی در بیمارستان پورسینای رشت توسط نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، اظهار کرد: عملیات ساخت و تجهیز این بیمارستان ۶۰ تخته با مسئولیت فرمانده دانشکده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی از چهار روز گذشته در حال انجام بوده و شنبه جاری مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه بیمارستان پورسینا قبل از پیک حدود هفت بیمار کرونایی بستری داشت، افزود: در حال حاضر ۷۰ بیمار کرونایی بستری داریم؛ البته بیماران کرونایی بستری در بیمارستان پورسینا به خاطر کرونا به این بیمارستان مراجعه نکرده بودند، بلکه با شکستگی و علائم نورولوژی آماده بودند که تست پی.سی.آر آنان مثبت شده است.

رئیس بیمارستان پورسینای رشت، با تاکید بر لزوم ایزوله کردن بیماران مبتلا به کرونا از غیر مبتلا در این بیمارستان، تصریح کرد: قبلا یک بخش ۳۴ تخته را برای بیماران مبتلا به کرونا اختصاص داده بودیم که در حال حاضر کفاف نمی دهد و سه بخش کرونایی داریم.

امیرعلوی، با بیان اینکه جداسازی بیماران کرونایی از غیر کرونایی در بیمارستان اساس قطع زنجیره انتقال است، عنوان کرد: بیماران مراجعه کننده به این بیمارستان در بخش های ترومایی، تصادفی، کلیوی، سکته مغزی و… خدمت می گیرند، اما اکنون تعداد بیماران مبتلا به کرونا در میان این بیماران نیز زیاد شده است لذا اگر پیک کرونا را متوقف نکنیم، روزهای سخت تری پیش روی ماست و کمبود تخت خواهیم داشت.

وی از راه اندازی بخش سرپایی کووید۱۹ در بیمارستان پورسینا به صورت داوطلبانه خبر داد و گفت: این روش موجب شده تعداد بستری ها را کاهش دهیم و بیمارانی که تحت نظر پزشک نیاز به دریافت رمدسیویر دارند پنج روز متوالی به این بخش مراجعه و داروی مورد نیاز خود را دریافت می کنند.

رئیس بیمارستان پورسینا، با بیان اینکه ویروس کرونا اکنون تهاجمی شده و سرعت انتقال بالایی دارد، اظهار کرد: کرونا قبلا افراد مسن و دارای بیماری همراه را درگیر می کرد، اما اکنون کودکان و جوانان نیز در میان بستری ها هستند و متاسفانه شاهد افزایش آمار مرگ و میر هستیم.

وی راه اندازی بخش سرپایی را موجب کاهش بستری ها دانست و یادآور شد: در اسفند ۹۸ حدود ۱۵۰۰ بستری کرونایی داشتیم و اکنون بستری های ما به ۲۰۰۰ نفر رسیده؛ این در حالی است که بیماران با اُفت اکسیژن به بیمارستان مراجعه می کنند و لذا اگر بخش سرپایی برای دریافت دارو و رمدسیویر نبود، آمار بستری ها خیلی بالا می رفت.

امیرعلوی، همچنین از راه اندازی بخش واکسیناسیون در این بیمارستان ویژه بیماران خاص، سرطانی و افراد دارای بیماری همراه خبر داد و خاطرنشان کرد: فضای لازم را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی جهت واکسینه کردن گروه های خاص قرار دادیم.

وی از مردم خواست از شرکت در میهمانی ها و دورهمی ها و مراسم شادی و ترحیم پرهیز کنند و گفت: اگر در جمعی حضور دارید حتما ماسک بزنید و فاصله اجتماعی را رعایت کنید؛ شستن دست ها نیز فراموش نشود تا با کمک هم پیک پنجم را به سلامت بگذرانیم و شاهد مرگ و میر کمتری باشیم.

رئیس بیمارستان پورسینا، افزایش بیماران کرونایی در بیمارستان پورسینا را یک زنگ خطر دانست و اضافه کرد: افرادی که به بیمارستان مراجعه می کنند از مبتلا بودن خود خبر ندارند و بعد از تست پی.سی.آر متوجه ناقل بودن خود می شوند لذا هرگونه بی احتیاطی می تواند خطرناک باشد و ۷۰ بستری کرونایی در بیمارستان پورسینا شایع بودن این بیماری را نشان می دهد.

امیرعلوی، با بیان اینکه از هر ۱۰۰ مبتلا به کرونا ۲۰ نفر بستری می شوند، عنوان کرد: ناقلان بدون علامت می توانند باعث بستری و حتی مرگ و میر افرادی شوند که دارای بیماری همراه هستند و لذا باید این حق الناس را در نظر بگیریم و پروتکل های بهداشتی را سختگیرانه اجرا کنیم، زیرا هر فردی که می میرد یک خانواده را از هم می پاشد.

Share