رییس فدراسیون قایقرانی؛

ملایی در جریان مسابقه انرژی خود را ذخیره کرد | او عملکرد خوب و قابل ستایشی داشت

رییس فدراسیون قایقرانی گفت: ملی‌پوش رویینگ زنان ایران بنا به توصیه پزشکان و کادر فنی انرژی خود را برای مسابقات مرحله یک چهارم نهایی و فینال ذخیره کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، «نازنین ملایی» نخستین ورزشکار کاروان ایران بود که امروز (جمعه) در المپیک توکیو به میدان رفت و با یک عملکرد خوب توانست به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند. وی در مرحله مقدماتی رقابت‌های رویینگ موفق شد با زمان هفت دقیقه و ۵۹ ثانیه در جایگاه سوم قرار گیرد.

«علیرضا سهرابیان» رییس فدراسیون قایقرانی که ملایی را در سفر توکیو همراهی می‌کند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آنچه که از مسابقه ملایی دیده شده اراده و توانمندی یک دختر ایران در بزرگترین آوردگاه ورزشی جهان بود. وی مصدوم بود و تا چند روز پیش هم حضورش در مسابقه در هاله‌ای ابهام قرار داشت. البته وی در این رقابت بسیار توانمند بود و در گروهی قرار گرفته بود که هم قهرمان جهان و هم نماینده اروپا حضور داشتند و در نهایت عنوان سوم را از آن خود کرد و به مرحله یک چهارم نهایی رسید.

وی ادامه داد: پزشکان و کادر فنی پیش از مسابقه به ملایی توصیه کردند که اگر سومی خود را در جریان مسابقه قطعی دید تلاش زیادی برای افزایش رکورد نداشته باشد زیرا ممکن است مصدومیت وی تشدید شود. البته حریفان او بسیار سرسخت بودند و ملایی باید خود را برای دیدارهای آینده آماده کند. وی روزهای شنبه و یکشنبه استراحت دارد و روز دوشنبه به میدان می‌رود. امیدوارم بتوانیم بهترین عملکرد را در این دوره از مسابقه به ثبت برسانیم.

سهرابیان این را هم گفت: نمی‌خواهم بگویم که ملایی توان اول شدن در گروه را داشت زیرا ورزشکار آمریکایی عنوان قهرمانی جهان را در کارنامه دارد و ورزشکار بلاروس نیز نماینده اروپا در این دوره از بازی‌ها است. رقابت با این ۲ قهرمان برای هر ورزشکاری سخت است اما ملایی عملکرد خوب و قابل ستایشی داشت. امیدوارم در مرحله یک چهارم و فینال نیز او بتواند بهترین عملکرد را داشته باشد.

رییس فدراسیون قایقرانی با تقدیر از تلاش پزشکان برای رساندن ملی‌پوش رویینگ ایران افزود: ملایی در رکوردگیری تهران مصدوم و شرایط سختی داشت اما با تلاش پزشکان کاروان ایران توانست در خط مسابقه قرار گیرد.

ایران در سی و دومین دوره بازی‌ها المپیک  با ۶۶ ورزشکار ( ۱۰ زن و ۵۶)  راهی توکیو شده است. با تعویق یک ساله المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا، این تورنمنت از ۲۳ جولای تا ۸ آگوست ۲۰۲۱، (اول تا ۱۷ مردادماه ۱۴۰۰) و پارالمپیک نیز از ۲۴ آگوست تا پنجم سپتامبر ۲۰۲۱ (دوم تا چهاردهم شهریورماه ۱۴۰۰) در پایتخت ژاپن برگزار خواهد شد.

Share