معاون علوم پزشکی گیلان عنوان کرد؛

ظرفیت محدود تولید اکسیژن در گیلان | ۲۰۶۶ بیمار کرونایی بستری هستند

معاون علوم پزشکی گیلان، اکسیژن را مهمترین درمان برای بیماران کرونایی دانست و عنوان کرد: ظرفیت تولید اکسیژن نیز در استان گیلان محدود است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دکتر انوش دهنادی مقدم در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: طی شبانه روز گذشته ۴۱۳ بیمار جدید کرونایی را بستری کردیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۰۶۶ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های گیلان بستری هستند، افزود: همچنین ۳۷۵ بیمار بدحال داریم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به ظرفیت محدود بیمارستانی، تصریح کرد: تقریبا تمام بیمارستان های گیلان با ظرفیت کامل در حال ارائه خدمات به بیماران کرونایی هستند و لذا از هموطنانی که قصد مسافرت به گیلان را دارند می خواهیم سفر خود را لغو کنند.

دهنادی مقدم، اکسیژن را مهمترین درمان برای بیماران کرونایی دانست و عنوان کرد: ظرفیت تولید اکسیژن نیز در استان گیلان محدود بوده و علیرغم فعالیت دو کارخانه تولید اکسیژن مایع در استان، از تهران و اصفهان نیز برای بیماران کرونایی اکسیژن وارد می کنیم.

وی تداوم بی توجهی ها به رعایت پروتکل های بهداشتی را موجب افزایش تعداد مبتلایان اعم از بستری و سرپایی دانست و گفت: ممکن است در ارائه خدمات درمانی به بیماران دچار مشکل شویم.

معاون علوم پزشکی گیلان، از افرادی که ناچار به حضور در مکان های تجمع هستند خواست در منزل هم ماسک بزنند و اضافه کرد: رعایت فاصله گذاری دو متری در خانواده هایی که بیش از دو نفر هستند نیز ضرورت دارد، زیرا بسیاری از ابتلاها خانوادگی است و تعداد زیادی از اعضای یک خانواده با حال عمومی بد به بیمارستان مراجعه می کنند.

Share