قاضی زاده هاشمی اعلام کرد:

راهبرد محوری تهیه کرده‌ایم که ۷۰ درصد جمعیت جامعه را واکسینه کنیم

نماینده مجلس شورای اسلامی در ستاد مقابله با کرونا گفت: منابع جدید، روش تخصیص، صندوق ویژه و کمیته محوری برای واکسیناسیون در نظر گرفته ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه ساختار ستاد کرونا نیز باید تغییر کند، افزود: اقتصاد کرونا و روش کمک به بخش‌هایی که از این بیماری آسیب دیده‌اند باید بازنگری شود.
وی گفت: برای رسیدن به شرایط پایدار باید روزانه یک میلیون تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار واکسن تزریق کنیم و برای این کار ۴۵ میلیون دوز واکسن در ۴۵ روز آینده نیاز داریم تا تولید داخل پاسخگو شود، سپس می‌توانیم واکسیناسیون را با تولید داخل ادامه دهیم.
قاضی زاده هاشمی افزود: در این زمینه نقش وزارت امور خارجه تعیین شده است.
وی گفت: بر اساس برنامه ریزی‌ها رنگ بندی‌ها را تغییر می‌دهیم و مشاغل به جای تعطیل شدن روش ارائه خدمت خود را با امکاناتی که برای آن‌ها فراهم می‌کنیم تغییر می‌دهند.
قاضی زاده هاشمی افزود: مجموع منابعی که برای واکسیناسیون پیش بینی کرده‌ایم بر اساس ارز نیمایی ۳۲ هزار میلیارد تومان است، اما در بخش پشتیبانی اقتصادی و سطح حمایت‌ها منابع متغیر است.
نماینده مجلس شورای اسلامی در ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه ۲۱ چالش بزرگ در زمینه مقابله با بیماری کرونا داریم، گفت: برای تغییر وضع کنونی و تبدیل رویکرد انفعالی به فعال؛ راهبرد محوری تهیه کرده‌ایم که ۷۰ درصد جمعیت جامعه را واکسینه کنیم.
قاضی زاده هاشمی افزود: اهداف واکسیناسیون دو ماه به دو ماه در نظر گرفته شده است که با تجهیز منابع داخلی و خارجی واکسیناسیون تا بهمن زمان می‌برد.
وی گفت: اگر با رویه کنونی در دنیا با بیماری کرونا مقابله شود اپیدمی این بیماری ۳ تا ۵ سال دیگر طول می‌کشد و اگر دنیا موفق عمل کند یک سال دیگر اپیدمی کرونا داریم.
آقای قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه بیماری کرونا هزینه‌های بسیاری به سازمان‌های بیمه‌گر تحمیل کرده است، افزود: فقط در اردیبهشت ۴۱ هزار بیمه شده سازمان بیمه سلامت بستری و ۵۰۰ هزار نفر سرپایی درمان شدند که ۶ هزار میلیارد تومان برای این سازمان بار مالی داشت.
وی گفت: شیوه نامه‌های بهداشتی در حال بازبینی است و راهبردهای جدید برای مقابله با کرونا در یک هفته آینده مشخص و سند آن ابلاغ می‌شود البته اکنون سند واکسیناسیون کامل است، اما درباره شیوه نامه‌های بهداشتی به زمان بیشتری نیاز داریم.
قاضی زاده هاشمی افزود: برنامه ریزی کرده‌ایم تا پایان پاییز مشاغل، مدارس و دانشگاه‌ها فعالیت عادی خود را از سر گیرند و جامعه به آرامش برسد.
وی گفت: اگر خوب عمل کنیم در انتهای مهرماه تعداد فوتی‌های کرونا به زیر ۵۰ نفر نفر کاهش می‌یابد.
قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه سالانه ۱ میلیارد دلار مواد اولیه و واسط برای تولید داروهای داخلی وارد می‌شود، افزود: این کار باید به مرور انجام شود و اگر یکباره بخواهیم حجم زیادی از این مواد را وارد کنیم مانند سرم دچار مشکل می‌شویم البته در بحث کمبود سرم، کم دقتی شد و برخی تولید کنندگان در اوج نیاز و بیماری اقدام به بازسازی کارخانه خود کردند.
نماینده مجلس شورای اسلامی در ستاد مقابله با کرونا گفت: تأمین و تولید واکسن در دنیا با سختی همراه است و تاکنون واکسن برای کودکان زیر ۱۲ سال تولید نشده است بنابراین بحث واکسیناسیون و دریافت ۲ دز واکسن را برای ۷۰ درصد جمعیت کشور تا بهمن نهایی می‌کنیم.

Share