امام جمعه موقت آستارا؛

تعطیلی عزای سیدالشهدا توطئه دشمن است | زبان دنیا زبان مقاومت و قدرت است

خطیب جمعه آستارا، عزاداری را مخالف با سلامتی ندانست و گفت: تعطیلی عزای سیدالشهدا توطئه دشمن است و عزاداران حسینی بهترین رعایت کننده های مسائل بهداشتی هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماز جمعه این هفته شهرستان وضعیت قرمز کرونایی مرزی بندر آستارا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به امامت حجت الاسلام والمسلمین ناصر صالحی امام جمعه موقت شهرستان برگزار شد.

 حجت الاسلام والمسلمین صالحی در ابتدای خطبه اول با اشاره به لزوم نگه داشتن حرمت ماه محرم گفت: اگر حاکمیت در دست نا اهلان باشد حرمت خداوند نگه داشته نمی شود و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام نمونه ای از این مساله است.

صالحی سلام بر حضرت سیدالشهدا را باعث خشنودی آقا صاحب الزمان (عج) دانست و تصریح کرد: همه ما آرزوی فرج داریم و انشالله تا زنده ایم شاهد ظهور منتقم حضرت ولی عصر ارواحنا فداه باشیم.

وی اشاره به یکی از پنج توصیه پیامبر اکرم صلی الله درباره سیدالشهدا گفت: گریه بر حسن بی علی (ع) گناهان انسان را شسته و او را به سوی مسیر درست زندگی کردن راهنمایی می کند.

امام جمعه موقت آستارا خطاب به مداحان و عزاداران در آستانه ماه محرم گفت: گریه برای سیدالشهدا سبک و سیاق خاصی نمی خواهد، عدم توفیق گریه برای حسین سنگدلی انسان، اعمال او و چگونگی نان و نمک شخص را نشان می دهد، یاد حسین دلها را زنده کرده و امیدوارم در ماه محرم در کنار عزاداری هایمان انسان های آماده ظهور مثل شهید حججی ها تربیت شوند.

صالحی ادامه داد: در عزای حسین علیه السلام باید در کنار عزاداری، مجالس دشمن شناسی و بصیرت افزایی هم گسترش پیدا کند چرا که هدف قیام سیدالشهدا آزاده بودن است.

خطیب جمعه این هفته شهرستان در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه عزاداری را مخالف با سلامتی ندانست و گفت: تعطیلی عزای سیدالشهدا توطئه دشمن است و عزاداران حسینی بهترین رعایت کننده های مسائل بهداشتی هستند.

صالحی ادامه داد: باید از افراط و تفریط دوری کرد، حتی سم نیز در ائمه اطهار علیه السلام اثر می کرد و باید به دور از هر گونه حواشی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی بر موج بیماری نخواهیم افرود.

وی با اشاره به لزوم رعایت دستورالعمل بهداشتی توسط مردم و عدم ساده انگاری تصریح کرد: عده ای متاسفانه هنوز هم وجود کرونا را قبول نمی کنند و باید با تسریع در روند واکسیناسیون از مرگ و میر کرونا جلوگیری کرده و سلامت به جامعه بر گردد.

امام جمعه موقت آستارا با اشاره به مراسم‌ تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری گفت: آرامش این مراسم بسیار قابل دقت بود و انتظار مردم از دولت جدید اجرای پنج مرحله فرمایش رهبر معظم انقلاب از انقلاب اسلامی تا تمدن اسلامی است، روزی که پشت میز نشین خادم واقعی باشد و مراجعه کننده ارباب رجوع آن روز دولت اسلامی خواهیم داشت.

وی گفت: دولت هشت ساله گذشته مدعی دانستن زبان دنیا بود و نتیجه اش هیچ و اسارت محض بود، زبان دنیا زبان مقاومت و قدرت است، هدف آمریکا تغییر رژیم جمهوری اسلامی، تغییر ساختار ایران اسلامی مثل حذف ولایت فقیه و سپاه پاسداران، تغییر فضای سیاسی و روی کار آمدن نیروهای نزدیک به غرب و تغییر رفتار جمهوری اسلامی ایران بود و این اهداف شوم و کور هیچگاه به سر منزل مقصود نخواهد رسید.

صالحی با اشاره به هدف آمریکا در خصوص کمرنگ کردن حضور منطقه ای ایران گفت: با حضور مجلس و دولت انقلابی این آرزوی دشمن به گور خواهد رفت.

وی با اشاره به توطئه رژیم غاصب صهیونیستی در خصوص هدف قرار گرفتن کشتی خود گفت: به قول سردار سلیمانی ما ملت امام حسینیم و انگشت سربازان نظام برای نابودی اسرائیل روی ماشه است و در روز نبرد تل آویو و حیفا شخم زده خواهد شد و اولین اشتباه شما آخرین اشتباه شما خواهد بود.

صالحی با اشاره به طرح صیانت از فضای مجازی در مجلس گفت: هیچکسی صحبتی مبنی بر فیلتر شدن واتساپ و اینستاگرام نکرده است اما اصل موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد، کدام انسان عاقل کلید عقل خود را به دست شخص دیگری می دهد؟ چرا در فضای مجازی نمی توان تصویری از سردار دلها را به اشتراک گذاشت؟ این برخورد صحیحی نیست و فضای مجازی حتما باید به نفع مردم با یک کار کارشناسانه صیانت شود.

Share