المپیک توکیو؛

بوکسور ایرانی با تشخیص پزشک باخت | دانیال شه بخش: می خواستم طلسم بشکنم که نشد

بوکسور وزن ۵۷ کیلوگرم کشورمان در مرحله یک هشتم نهایی مقابل لازارو آلوارز از کوبا که مدال طلای جهان و برنز المپیک را در کارنامه دارد، قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دانیال شه‌بخش بوکسور وزن ۵۷- کیلوگرم ایران، در دومین مبارزه خود از رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، در مرحله یک هشتم مسابقات مقابل حریف خود شکست خورد و حذف شد.

بوکسور سبک وزن ایران که نقره آسیا را در کارنامه ‌دارد، مقابل «آلوارز» از ‌کوبا دارنده برنز المپیک قرار گرفت که با قبول شکست مقابل حریف قدرتمندش، از دور رقابت‌ها کنار رفت.

این نتیجه در حالی رقم خورد که شه‌بخش پس از باخت در راند اول، به دلیل داشتن خونریزی از ناحیه پیشانی در راند دوم با نظر پزشک دیسکالیفه شد تا بازنده این‌ مبارزه شود.

شه‌بخش پیش از این‌ با شکست دادن هاموت از مراکش به‌مرحله یک هشتم وزن ۵۷ کیلوگرم رسیده بود.

دیگر بوکسور ایران در این رقابت‌ها شاهین‌موسوی در وزن ۷۵ کیلوگرم بود که با شکست مقابل حریف ژاپنی حذف شد.

به این ‌ترتیب کاروان بوکس ایران بدون‌ کسب مدال و تنها یک برد، به کار خود در بازی‌های المپیک توکیو پایان داد.

دانیال شه بخش: می خواستم طلسم بشکنم که نشد/ شرمنده مردم شدم

دانیال شه بخش بعد از شکست مقابل حریف کوبایی گفت:« حریفم دست و پا بسته نبود. من با کسی رقابت کردم که هشت سال پیش که من اصلا بوکس کار نمی کردم، او در المپیک مدال به دست آورده بود. اما نمی گویم توان مقابله با او را نداشتم. آمده بودم که مبارزه خوبی را انجام دهم اما مصدومیتی که در مسابقه اول برای من اتفاق افتاد، اینجا کار دستم داد. »

دانیال شه بخش ادامه داد:« نمی خواهم بهانه بیاورم. متوجه تفاوت ها هستم اما اگر ابرو و پیشانی ام نشکافته بود، حتما عملکرد بهتری ثبت می کردم.»

بوکسور سبک وزن ایران در حالی که بغض داشت، گفت:« می خواستم برخی طلسم ها را در بوکس بشکنم اما موفق نشدم و فقط می توانم بگویم که شرمنده مردم ایران شدم. آمده بودم که نتیجه بگیرم اما نشد.»

علی استکی: دانیال خیلی خوب کار کرد/ در آینده بیشتر از سه بخش می شنویم

با حذف شه بخش از رقابت های المپیک، پرونده بوکس ایران در المپیک توکیو بسته شد. بعد از مسابقه دوم شه بخش، علی استکی عملکرد بوکس ایران در توکیو را ارزیابی کرد و گفت:« دانیال اگر‌ مصدوم نمی شد، حتما اتفاق های خوبی را رقم می زد. نمی گویم حریف کوبایی را صد در صد می برد. آلوارز بالای ۲۰۰ مسابقه داده است و دانیال تاکنون ۲۴- ۲۵ مسابقه داده است و حتما تفاوت زیادی با هم دارند. اما دانیال شروع خوبی داشت و در راند دوم عالی بود. حتی بعد از اینکه داوران پایان  مسابقه را اعلام کردند، مربیان کوبا به من گفتند که دانیال چقدر خوب مبارزه می کند. »

او ادامه داد:« نمی خواهم بهانه بیاورم اما بوکسورهای ما به قرعه های بدی هم خوردند اگر چه فکر میکنم شاهین توان پیروزی مقابل حریفش در بازی نخست را داشت.»

استکی در پایان گفت:« دانیال بوکسور خیلی خوبی است و باور دارم که در آینده از او بسیار خواهیم شنید. »

 

Share