همزمان با شرایط حاد کرونایی؛

اختصاص ظرفیت محدود پذیرش بیماران‌ کرونایی در تنها بیمارستان تامین اجتماعی گیلان

شنیده ها حاکی از این است، در شرایطی که گیلان در وضعیت فوق قرمز کرونایی به سر می برد، بیمارستان‌ تامین اجتماعی رسول اکرم (ص) گیلان، ظرفیت پذیرش بیماران‌ کرونایی را محدود کرده است و از پذیرش بیماران جدید خودداری می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در پیک پنجم کرونا ودر شرایطی که بیشتر شهروندان قید رعایت پروتکل‌ها را زده‌اند،آمار مرگ و میر کرونا در گیلان همانند سایر نقاط کشور سیر صعودی داشته و تعداد افرادی که به کرونا مبتلا می‌شوند و بر اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند،رو به افزایش است.

سارا حقیقی در گیل ابراز نوشت: وضعیت تخت ها در بخش دولتی و خصوصی بغرنج است و تخت ICU پیدا نمی‌شود. اکثر بیماران برای خالی‌شدن تخت‌های اورژانس و آی‌سی‌یو و دریافت داروی رمدسیویر و ویزیت اولیه در بیمارستان‌ها، سرگردانند و تخت خالی در بخش تریاژ بیماران تنفسی بیمارستان‌ها با وجود محدودیت دستگاه ونتیلاتور با کمبود شدید مواجه است.

افزایش شمار بیماران مبتلا به کرونا در گیلان به حدی بوده است، که هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان به منظور بررسی ظرفیت ها و آمادگی جهت درمان مبتلایان به کووید‌۱۹، در ۲ روز گذشته در سالن اجلاس این دانشگاه نشست اضطراری برگزار کرده و دکتر سالاری-رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این جلسه اعلام می کند، که ظرفیت تخت های مرکز آموزشی و درمانی رازی رشت تکمیل شده است و امکانات فعلی و فضای فیزیکی درمان استان جوابگوی بیماران کرونایی جدید نمی باشد.

در این شرایط بحرانی که مدام از سوی وزارت بهداشت اعلام می شود که تمام بیمارستان‌ها موظف به پذیرش مبتلایان به کرونا هستند و حتی اکثر بیمارستان‌های کشور در شرایط فعلی، جراحی‌های الکتیو و غیر اورژانسی را متوقف کرده اند. شنیده ها حاکی از آن است که بزرگترین بیمارستان تامین اجتماعی گیلان ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی را محدود کرده است.

اگر در این شرایط بحرانی درهای بیمارستان را به روی بیماران باز نکنیم وجوابگوی نیاز بیمه شدگان نباشیم،تکلیف جان انسان ها و خانواده هایی که ممکن است،در اثر سهل انگاری از دست بروند بر عهده چه کسی است؟

کدام قانون به مدیران تامین اجتماعی اجازه می دهد که از پذیرش بیمار بد حال و نیازمند بستری به هر دلیلی خودداری کند؟

چرا لیست بیمارستان‌های ریفرال(معین) که برای مبتلایان به کرونا در نظر گرفته شده،از سوی ستاد کرونای گیلان اعلام نمی شود؟

آیا چنین تصمیمی بر اساس مصوبات ستاد مبارزه با کرونای گیلان گرفته شده است؟

سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گیلان در آخرین نشست خبری خود با اصحاب رسانه اعلام می کند؛خدمات بیمارستان رسول اکرم(ص) رشت برای بیمه شدگان این سازمان رایگان است و برای سایر بیمه شدگان با تعرفه دولتی محاسبه می شود.

دکترقنبرپور در این نشست همچنین به راه اندازی بخش فوق تخصصی ریه و راه اندازی کلینیک تخصصی دیابت و فشارخون در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) اشاره می‌کند.

آیا در چنین شرایطی حق مردم گیلان نیست که از چنین خدماتی به رایگان بهره مند شوند ،یا همه اقداماتی که سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی در نشست خبری اعلام کرده اند،منوط به گزارش عملکرد به اصحاب رسانه بوده است؟

سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گیلان در این نشست خبری که حدود یک ماه پیش برگزار شده، می گوید:تعداد بیماران کرونایی نیازمند بستری در حدی نیست که دانشگاه علوم پزشکی گیلان از عهده بستری آن‌ها برنیاید بنابراین این کار در ابتدا به عهده خود دانشگاه علوم پزشکی است و در مرحله بعد بخش خصوصی می‌تواند وارد شود.

حال سوال ما از سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان این است، با توجه به وخامت اوضاع در گیلان شما چه زمانی را برای پذیرش کامل بیماران‌ کرونایی در بیمارستان رسول اکرم(ص) در نظر گرفته اید؟

وضعیت شیوع ویروس کرونا در گیلان به حدی بحرانی است که اگر محدودیت‌های اجتماعی و اقدامات بازدارنده برای جلوگیری از رشد فزاینده ابتلا به این ویروس از سوی مسئولان و تصمیم‌گیران برقرار نشود، به زودی شاهد پر‌ شدن فضای راهروی بیمارستان‌ها از مبتلایان کرونا خواهیم بود.

عدم قرنطینه گیلان، روند کند واکسیناسیون و عدم تمکین مردم در رعایت بهداشت اجتماعی،گیلان را در شرایط فوق قرمز قرار داده است.حال باید منتظر ماند و دید آیا تدابیر ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان می تواند اقداماتی در جهت بهبود وضعیت کرونا در گیلان انجام دهد یا خیر!

Share