شهرام مومنی خبر داد؛

آتش سوزی بی سابقه ۲۰ هکتاری علفزارهای جاده جیرده رشت+تصاویر

گرمای هوا، خشکی و کاهش رطوبت زمین و وسعت چشم گیر آتش سوزی در زمینی بالغ بر ۲۰ هکتار با وجود خانه ها و کارخانجات؛ عملیاتی سخت را برای آتش نشانان رقم زد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رییس سازمان آتش‌نشانی رشت از اعزام ۴۶ آتش نشان و افسر بهمراه ۱۱ خودروی اطفایی و آبرسان به محل آتش سوزی علفزار ها در جاده جیرده رشت خبر داد.

شهرام مومنی با بیان اینکه این آتش سوزی در ساعت ۱۳:۰۷ امروز ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ به آتش نشانان اطلاع داده شد، افزود: گرمای هوا، خشکی و کاهش رطوبت زمین و وسعت چشم گیر آتش سوزی در زمینی بالغ بر ۲۰ هکتار با وجود خانه ها و کارخانجات؛ عملیاتی سخت را برای آتش نشانان رقم زد.

این مسوول از حضور تمامی افسران ارشد جهت مهار این آتش سوزی که به محل فرآخوان شده اند اشاره داشت و گفت: پیشروی آتش در بیش از ده نقطه گزارش شده که در بسیاری خبر از صعب العبور بودن مسیرهای منتهی به آتش سوزی است.

مومنی به تلاش برای مهار آتش تاکید کرد و ادامه داد: آتش نشانان برای مهار آتش از هیچ کوششی دریغ ندارند چرا که در بسیاری از مسیرها پهن کردن لوله های آب رسان به بیش از ۳۰۰ متر( بالغ بر ۱۵ لوله آبرسان ) رسیده است.

 آتش نشانان پس از گذشت ۵ ساعت و ۴۰ دقیقه از پیشروی و سرایت آتش به خانه های همجوار و کارخانجات شهرک صنعتی سپید رود جلوگیری کردند که بعد از جمع آوری تجهیزات اطفایی به ایستگاههای مربوطه باز خواهند گشت.

Share