رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان:

۱۵۰۰ خودروی غیربومی به‌دلیل نادیده‌گرفتن محدودیت‌های کرونایی در گیلان اعمال قانون شدند

رئیس پلیس راه گیلان گفت: با تشدید محدودیت‌های تردد از ۱۵ تیرماه هزار و ۵۰۰ خودروی غیربومی در پی مسافرت به گیلان اعمال قانون شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سرهنگ جاور صفاری اظهار داشت: براساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا همکاران پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس راه در مبادی ورودی استان مستقر شدند و اکنون مبادی ورودی استان را رصد می‌کنند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گیلان تصریح کرد: براساس تأکیدات ستاد ملی مقابله با کرونا به رانندگان خودروهای غیربومی در صورتی که مجوز ورود یا برگه تردد ندارند ابتدا تذکر لسانی داده می‌شود.

صفاری خاطرنشان کرد: در صورت عدم تمکین راننده از تذکر لسانی برای بازگشت به شهر مبدأ، طبق قانون اعمال قانون می‌شود و خودروهای غیربومی برای ورود به شهرهای قرمز کرونایی مبلغ یک میلیون تومان جریمه می‌شوند.

وی با بیان اینکه جریمه ورود به شهرهای نارنجی برای خودروهای غیربومی۵۰۰ هزار تومان است گفت: همکاران ما در حال حاضر در محور آستارا، رودبار و چابکسر در صورت عدم تمکین رانندگان غیربومی و ورود آن‌ها به استان گیلان اعمال قانون را انجام می‌دهند.

رئیس پلیس راه گیلان با بیان اینکه ورود خودروها به استان گیلان در مبادی ورودی استان رصد می‌شود افزود: تأکید ما این بود که از مرکز نسبت به فعال‌سازی دوربین‌های هوشمند اقدام کنند که اکنون دوربین‌های موجود در مبادی ورودی فعال است.

صفاری با اشاره به اینکه ترددهای بین شهری براساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا تا پایان فصل کشاورزی برای پلاک‌های بومی استان گیلان آزاد است گفت: از ۱۵ تیرماه با قرمز و نارنجی شدن برخی از شهرهای استان گیلان محدودیت‌های تشدید شد.

وی با اشاره به شمار خودروهای اعمال قانون شده در گیلان اظهار داشت: از ۱۵ تیرماه به‌دنبال تشدید محدودیت‌ها و استقرار همکاران ما در مبادی ورودی استان گیلان بیش از هزار و ۴۰۰ مورد تذکر لسانی و هزار و ۵۰۰ مورد اعمال قانون انجام شد.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان با تأکید بر لزوم رعایت محدودیت‌های تردد توسط مردم ابراز داشت: هم‌وطنان باید در این شرایط، محدودیت‌های کرونایی را رعایت و از مسافرت‌های غیرضروری پرهیز کنند.

Share