وزیر نیرو در کمیسیون انرژی بیان کرد:

کشف بیش از ۳۰۰۰ ماینر غیرمجاز | ماینرها تا آخر تابستان خاموش می‌شوند

وزیر نیرو تاکید کرد که عزم جدی برای مدیریت خاموشی‌ها شکل گرفته است و افزود:با کمک دستگاه‌های مسئول و نیروی انتظامی در هفته‌های اخیر ۳۶۴۶ مرکز غیرمجاز که در آنها ۱۹۶ هزار و ۲۳۳ دستگاه ماینر وجود داشت جمع‌آوری شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رضا اردکانیان در جلسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی علل خاموشی‌های اخیر بیان کرد: در خصوص نقش استخراج رمزارزها بر خاموشی‌ها باید عرض کنم که با کمک دستگاه‌های مسئول و نیروی انتظامی در هفته‌های اخیر ۳۶۴۶ مرکز غیرمجاز که در آن‌ها ۱۹۶ هزار و ۲۳۳ دستگاه ماینر وجود داشت جمع‌آوری شد، برق مصرفی این مراکز غیرمجاز ۵۷۰ مگاوات بوده و برق مراکز مجاز ۵۲۱ مگاوات است.

وی در ادامه اظهار کرد: به صورت مستمر بررسی‌ها و نظارت‌ها ادامه دارد و بلافاصله بعد از اعلام رئیس جمهور، تا آخر تابستان ماینرها قرار است خاموش شوند. شب گذشته جلسه مفصلی در این زمینه برگزار شد و دادستان کل کشور به همه مراکز اعلام کردند که دستگاه‌های جمع آوری شده نیز تا پایان تابستان نگهداری شده و تحویل داده نشود.

وزیر نیرو در ادامه اظهار کرد: قرار است براساس مصوبات جلسه دیروز برخی از صنایع دو هفته تعطیل شوند تا هم از فرصت تابستان و هم با توجه به شرایط حاد کرونایی کشور برای کاهش فشار بر شبکه استفاده شود. بحمدالله اثر جلسات دیشب مشاهده شد، بنده از دیروز صبح در هر جلسه‌ای که حضور داشتم احساس کردم یک عزم جدی و مشترک در این زمینه ایجاد شده، ان‌شاء‌الله بتوانیم از دو هفته آتی که با افزایش دما و افزایش مصرف مواجه هستیم عبور کنیم.

جلسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنان ادامه داشته و نمایندگان در حال اظهارنظر و پیشنهادات برای کنترل وضعیت به وجود آمده هستند.

وزیر نیرو در ادامه جلسه کمیسیون انرژی و پس از استماع پیشنهادات نمایندگان بیان کرد: از تک تک اعضای کمیسیون و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برای تشکیل این جلسه تشکر می‌کنم، همه نمایندگان اکنون در سخت‌ترین لحظات عمر نمایندگی خود در مواجه با موکلین‌شان که به حق نسبت به شرایط ایجاد شده گله‌مند هستند، قرار دارند. ما هیچ تردیدی نداریم که حق با مردم است. اما از سوی دیگر قوای مجریه، مقننه و قضاییه و تمامی نهادها و سازمان‌ها و حتی خود مردم نیز نباید فراموش کنند که همه ما در این مدت با دشمنی روبرو بودیم که چشم طمع به کشور داشت و تحریم‌های ظالمانه‌ای را علیه کشورمان وضع کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: در زمان تحریم‌ها دشمن تمام سعی خود را کرد تا بیشترین فشار را بر ما وارد کند. بیش از ۹ میلیارد یورو تسهیلات فاینانس متوقف شد و تکمیل نیروگاه‌های ما نیز نیمه کاره بود اما بر روی عزم ما در برابر دشمن تاثیری نداشته است. بنده از دیروز شاهد شکل‌گیری عزمی جدی و قاطع در بین تمام بخش‌ها و نهادها برای مدیریت بحران ایجاد شده هستم و از این امر قدردانی می‌کنم.

وزیر نیرو در ادامه اظهار کرد: همه می‌دانند وزیر نیرو می‌رود اما نگاهی که به صنعت برق شد و حرف‌هایی که از تریبون‌ها زده می‌شود باقی خواهد ماند. ما قصد داریم تا با عزمی جدی تا جایی که ممکن است نقاط ضعف را شناسایی کنیم و سپس تحویل دولت سیزدهم دهیم. جمع‌بندی که در کمیسیون صورت گرفت بسیار سودمند بود و قرار شد کمیته‌ای تشکیل شود ما نیز همیشه عزم جدی برای همکاری با مجلس شورای اسلامی داریم.

اردکانیان در پایان گفت: اما اگر بخواهم در پاسخ به نمایندگان بگویم که تاثیر اقدامات انجام شده برای مدیریت خاموشی‌ها تاکنون چه بوده است با توافقی که اعضای دولت با صنایع بزرگ داشتند میزان خاموشی‌ها که در دوشنبه شب ۶۰۰۰ مگاوات بود در دیشب به ۱۱۰۰ مگاوات رسید که همکاری بسیار خوبی را نشان می‌دهد. قطعا راهکارهای مجلس شورای اسلامی راهگشاست و ما آن را دنبال خواهیم کرد.

Share