مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد:

کاهش ۳ تا ۵ درجه ای دمای هوای گیلان | احتمال وقوع رگبار و رعد و برق

محمد دادرس، مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: از امروز تا پنجشنبه به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها کاهش نسبی دما رخ می دهد و متوسط دما سه تا پنج درجه سلسیوس کاهش می یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: از امروز تا پنجشنبه به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها کاهش نسبی دما رخ می دهد و متوسط دما سه تا پنج درجه سلسیوس کاهش می یابد.

محمد دادرس آسمان استان را صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش ابر و وزش باد دانست و اظهار کرد: منجیل با ۳۷ درجه سلسیوس و اسب وونی با ۲۳ درجه سلسیوس به ترتیب گرم ترین و خنک ترین نقاط استان هستند.

وی بیشینه و کمینه دمای هوای رشت را به ترتیب ۳۴ و ۲۶ درجه سلسیسوس دانست و افزود: نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار هوای گرم طی امروز در منطقه است، اما با فعالیت جریانات کم و بیش ناپایدار به تناوب در پاره ای از مناطق استان شرایط برای افزایش ابر، وزش باد، رگبار باران و رعد و برق فراهم می شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه در مناطق مستعد احتمال تگرگ تا پایان هفته به ویژه پنجشنبه وجود دارد، تصریح کرد: از امروز تا پنجشنبه به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها کاهش نسبی دما رخ می دهد و متوسط دما سه تا پنج درجه سلسیوس کاهش می یابد.

دادرس، از احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و جاری شدن روان آب موقت در مسیل ها خبر داد و متذکر شد: افزایش ارتفاع موج از چهارشنبه تا صبح جامعه ادامه خواهد داشت.

Share