دوپینگ رزمی کار شانس طلای المپیک مثبت شد

واکنش هروی به دوپینگ کاراته کای تیم ملی در المپیک: همه در شوک هستیم

دوپینگ یکی از چهره‌های شاخص ورزش رزمی ایران در المپیک توکیو مثبت اعلام شد و به احتمال فراوان این ورزشکار با محرومیت ۴ساله از حضور در میادین روبرو می‌شود و در صورت قبول اعتراض ایران، ممکن است این محرومیت به ۲ سال کاهش پیدا کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، دوپینگ یکی از چهره‌های شاخص کاروان ورزش ایران در المپیک توکیو و یکی از شانس‌های اصلی کسب مدال طلا برای کاروان ایران در این رقابت‌ها مثبت اعلام شد.

پس از اعلام فدراسیون جهانی به فدراسیون ایران مبنی بر دوپینگ این ورزشکار در یکی از رویدادهای بین المللی، فدراسیون مربوطه اعتراض رسمی خود را به فدراسیون جهانی اعلام کرده است.

به احتمال فراوان این ورزشکار با محرومیت ۴ساله از حضور در میادین روبرو می‌شود و در صورت قبول اعتراض ایران، ممکن است این محرومیت به ۲ سال کاهش پیدا کند.

گفته می‌شود این ورزشکار که از چهره‌های با اخلاق ورزش ایران است، بدون هماهنگی کادر فنی تیم ملی برای برطرف شدن مشکل خود طبق تجویز پزشک و بدون اطلاع از اینکه قرص مصرف شده جزو موارد دوپینگ است، اقدام به مصرف آن دارو کرده و سپس راهی مسابقات بین المللی در یکی از کشورهای اروپایی شده است.

این چهره شاخص ورزش رزمی ایران شانس اصلی کسب مدال طلای المپیک برای ایران بود.

اشتباه بچه گانه ای کرد

سید شهرام هروی در گفتگو با ایسنا، درباره مثبت شدن تست دوپینگ یکی از دو کاراته کای ایران در المپیک توکیو، اظهار کرد: این ورزشکار امتاسفانه بر اثر یک اشتباه بسیار بچه گانه و ناشیانه ناخواسته مرتکب دوپینگ شده است. او هیچوقت سراغ این موارد نرفته و کارنامه اش برای همه مشخص و روشن است. واقعا همه ما در شوک هستیم و از این اتفاق تلخ متاسفم.

سرمربی تیم ملی کاراته، درباره چگونگی بروز این اتفاق گفت: این ورزشکار در اواخر سال گذشته برای مشکلی به پزشک خانوادگی شان مراجعه می کند و پزشک مربوطه بدون اطلاع قرصی را تجویز می کند که باعث بروز این مشکل می شود. پزشک در زمان تجویز قاطعانه عنوان کرده این قرص مشکلی برای او ندارد و به هیچ وجه جزو موارد دوپینگ محسوب نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: ای کاش این ورزشکار قبل از مصرف قرص با تیم پزشکی فدراسیون کاراته مشورت می کرد و آن ها را در جریان می گذاشت.

هروی با بیان اینکه این ورزشکار یک سال و نیم پیش موفق به کسب سهمیه المپیک شده و به هیچ وجه نیازی به ارتکاب دوپینگ نداشته است، گفت: دوپینگ وی در مسابقات پرتغال که اواخر فروردین امسال برگزار شد مثبت شده است. وی قریب به ۳۰ مرتبه در یکی دو سال اخیر تست دوپینگ داده و حتی ۲۰ روز پیش نیز ماموران وادا با حضور در ایران از او تست گرفتند که منفی اعلام شد.

سرمربی تیم ملی کاراته تصریح کرد: متاسفانه شوک بدی به ما وارد شد و این اتفاق برای شانس اصلی کسب مدال طلای ما در المپیک رخ داد. مستندات مربوطه را جمع آوری کردیم و به فدراسیون جهانی فرستادیم.

Share