فرماندار فومن در جمع شهرداران و دهیاران نمونه شهرستان:

محدودیت منابع باعث دشواری خدمات‌رسانی به مردم می‌شود | پاکدستی از شروط چنین مدیریتی است

محسنی دهیاران را مدیران روستا دانست و افزود: پاکدستی از شروط چنین مدیریتی است و نباید جایگاه دهیاری، انتفاعی و در راستای منافع شخصی و جناحی و غیر توسعه‌ای برای روستا در نظر گرفته شود زیرا ظلم به مردم و نظام است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به مناسبت فرا رسیدن ۱۴ تیرماه، روز «شهرداری و دهیاری»، شهرداران و دهیاران نمونه شهرستان فومن به همراه روسای ادارات خدمات رسان شهرستان، با محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان فومن دیدار کردند.

در این جلسه که به تجلیل از زحمات و خدمات شهرداران فومن، ماکلوان و ماسوله و همچنین دهیاران نمونه هر دو بخش شهرستان اختصاص داشت، محسنی با بیان این که این جلسه به تمام دهیاران زحمتکش شهرستان تعلق دارد، با اشاره به محدودیت‌های مربوط به فاصله‌گذاری اجتماعی، از برگزاری این مراسم به صورت محدود به جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.

محسنی ضمن قدردانی از زحمات شهرداران و دهیاران شهرستان در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، نرخ مشارکت ۷۳ درصد مردم شهرستان فومن در این انتخابات را موید تعلق خاطر مردم به انقلاب اسلامی عنوان کرد.

وی با بیان این که محدودیت منابع باعث دشواری خدمات‌رسانی به مردم می‌شود، از اقدامات شهرداران و دهیاران در استمرار خدمت به عموم قدردانی کرد و افزود: شهرداران و دهیاران نقش مهمی در توسعه شهرستان دارند و تولید به عنوان بخش مهمی از توسعه، نیازمند برنامه ریزی است که این مهم، با تلاش و اهتمام شهرداران و دهیاران قابل تحقق است.

محسنی با تشکر از حضور موثر متولیان در شهر و روستا در مبارزه با بیماری کرونا، اقدامات شهرداران و دهیاران را مورد توجه قرار داد و یادآوری کرد: شهرداران و دهیاران ما در مبارزه با کرونا، معاضدت با متولیان شهرستان و مشارکت در تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، پای کار بودند.

وی در این راستا افزود: استفاده از خدمات و ظرفیت‌های ارتش نیز از دستاوردهای شهرستان در مبارزه با کرونا و محرومیت‌زدایی است که همچنان ادامه دارد.

محسنی دهیاران را مدیران روستا دانست و افزود: پاکدستی از شروط چنین مدیریتی است و نباید جایگاه دهیاری، انتفاعی و در راستای منافع شخصی و جناحی و غیر توسعه‌ای برای روستا در نظر گرفته شود زیرا ظلم به مردم و نظام است.

وی با تاکید بر لزوم ارتقای سطح دانش و آگاهی دهیاران، خواستار توجه ایشان به ارتقای دانش فنی در انجام وظایف دهیاری شد.

فرماندار شهرستان با اشاره به این که موضوع مدیریت پسماند از ملاک‌های ارزشیابی شهرداران و به ویژه دهیاران است، اهمیت رسیدگی به معضل ساخت و ساز غیرمجاز در شهر و روستا را گوشزد کرد و افزود: حضور میدانی دهیاران در سطح روستاها حائز اهمیت است.

وی با بیان این که رسیدگی به مباحث ماده ۴ و به ویژه نحوه استفاده از منابع طبیعی و همچنین ماده ۱۰ در شهرها در دستور کار قرار دارد، اظهار امیدواری کرد که بنیاد مسکن و اداره منابع طبیعی شهرستان در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند.

محسنی با گوشزد کردن لزوم اهمیت دادن به مسائل فرهنگی در روستاها، خواستار توجه دهیاران به ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری روستاهای خود شد.

در ادامه این جلسه، بخشداران، شهرداران و تعدادی از دهیاران حاضر به بیان نظرات خود پرداختند و مسائل و مشکلات حوزه کاری خود را به سمع و نظر فرماندار شهرستان رساندند همچنین در پایان این مراسم، با اهدای لوح تقدیر، از زحمات و خدمات شهرداران و دهیاران نمونه شهرستان فومن قدردانی شد.

Share