پاک فطرت خبرداد؛

طرح مجلس برای تشکیل «وزارت حمل و نقل، لجستیک و ارتباطات»

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از طرح نمایندگان برای تشکیل «وزارت حمل و نقل، لجستیک و ارتباطات» خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از مهر، علیرضا پاک فطرت عضو کمیسیون عمران در خصوص طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی گفت: این طرح از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس تهیه شده و هنوز در کمیسیون عمران مورد بررسی قرار نگرفته است.

نماینده مردم شیراز در مجلس ادغام وزارت راه و ترابری با وزارت مسکن و شهرسازی را اقدامی غلط خواند و گفت: وزارت راه و ترابری یکی از وزارتخانه‌های مهم است که می‌تواند در حوزه واردات و صادرات، ارزآوری خوبی را برای کشور داشته باشد اما متأسفانه به دلیل این ادغام اشتباه در حوزه مسکن، حمل و نقل و شهرسازی دچار مشکلات اساسی هستیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ادغام وزارت راه و شهرسازی در راستای کاهش نیروی انسانی و یا ادارات به اهداف خود دست نیافته است، تصریح کرد: ۱۸ معاونت در این وزارتخانه وجود دارد که مدیریت آن کار سختی است. علاوه بر این نیروهای این وزارتخانه کاهش نیافته و حتی ادارات آن نیز افزایش یافته است.

پاک فطرت اظهار داشت: مشکلات بخش مسکن طی سال‌های گذشته به شدت افزایش یافته و نتوانستیم به اهداف برنامه در ساخت یک میلیون مسکن در سال دست پیدا کنیم و از این اهداف بسیار عقب هستیم.

وی، ساخت مسکن، نوسازی بافت‌های فرسوده را از اهداف مهم تفکیک وزارت راه و شهرسازی خواند.

وی افزود: برخی از نمایندگان معتقدند که وزارت ارتباطات باید به وزارت راه و ترابری اضافه شود و وزارتخانه حمل و نقل، لجستیک و ارتباطات تشکیل شود. این طرح هنوز در کمیسیون عمران مورد بررسی نهایی قرار نگرفته و در حال طی کردن مراحل تدوین واعلام وصول است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای ادغام وزارت ارتباطات در وزارت حمل و نقل باید شرح وظایف این وزارتخانه مورد بررسی قرار گیرد.

Share