به مناسبت هفته قوه قضاییه صورت گرفت؛

راه اندازی سامانه ملاقات غیر حضوری زندانیان در گیلان

به مناسبت هفته قوه قضاییه در مراسمی از سامانه ملاقات الکترونیک زندانیان با خانواده‌هایشان در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، با حضور قائم مقام رئیس کل دادگستری و مدیر کل زندانها ی گیلان سامانه ملاقات غیر حضوری زندانیان در دفاتر پبشخوان دولت به اجرا در آمد.
رضا محمدی اصل از ملاقات الکترونیکی خانواده های زندانیان در زندان های گیلان خبر داد و اظهار کرد: به منظور کاهش آسیب، هزینه و آثار سوء برای خانواده های زندانیان، طرح ملاقات های مجازی را برگزار کردیم.
وی حفظ کرامت خانواده ها و جلوگیری از حضور غیر ضروری آنان در زندان ها را از دیگر اهداف بهره گیری از امکان ارتباط الکترونیکی ملاقات دانست و افزود: طرح ملاقات مجازی زندانیان با خانواده هایشان با همکاری مشترک سازمان زندان ها و فناوری اطلاعات قوه قضائیه و کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و با استفاده از ظرفیت های موجود در استان اجرا شد.
محمدی اصل  ضمن قدردانی ازمعاونت فن آوری اطلاعات دادگستری استان گیلان خاطرنشان کرد: با توسعه زیرساخت‌های لازم، امکان استفاده از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برای ملاقات مجازی با زندانیان در این استان فراهم شده و خانواده زندانیان می‌توانند از طریق مراجعه به دفاتر تعیین شده در این خصوص اقدام کنند.
محمدی اصل، با بیان اینکه طرح ملاقات مجازی زندانیان با خانواده‌هایشان یکی از راهکارهای قوه قضائیه برای قطع نشدن ارتباط فرد زندانی با جامعه و بازگشت سریع‌تر به زندگی عادی است، گفت: به زودی شاهد افزایش استفاده از ظرفیت دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برای انجام ملاقات خانواده زندانیان با آنها از طریق مجازی خواهیم بود

Share