عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

دولت بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است

بهروزی‌فر با بیان اینکه دولت بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است گفت: مشکلات مالی متعددی بر سازمان تامین اجتماعی سایه افکنده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، «خلیل بهروزی‌فر» در گفت‌وگو با شبستان، جامعه تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی را جامعه‌ای وسیع و گسترده که قشرهای زیادی را در بر می‌گیرد اعلام کرد و گفت: در حال حاضر و به گواه آمارها بیش از ۴۵ میلیون نفر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند بنابراین باید از این نهاد حمایت شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی در طول یکسال اخیر اقدامات بسیار خوبی در جهت کمک به قشرهای محروم و آسیب‌پذیر کرده است اذعان کرد: اعطای بسته‌های معیشتی و یارانه جزئی از این کمک‌ها بوده است از طرفی مجلس برای سال ۱۴۰۰ هم در این زمینه طرح جامعی را در دستور کار دارد.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با بیان اینکه مشکلات مالی متعددی بر سازمان تامین اجتماعی سایه افکنده است اذعان کرد: از طرفی خود دولت هم چیزی بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان به این سازمان بدهکار است و تاکنون مبلغ اشاره شده را پرداخت نکرده است.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به مشکلات مالی و اعتباری سازمان تامین اجتماعی، آیا مجلس در بودجه سال ۱۴۰۰ منابعی را برای این نهاد در نظر گرفته است ابراز داشت: برنامه‌ریزی شده تا حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان به این سازمان تخصیص داده شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری با انتخاب و اعلام شعار سال نقشه راه را برای همه مسئولان، قوای سه‌گانه و سایر دستگاه‌ها مشخص کرده است ابراز داشت: قوای سه‌گانه شعار «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» را باید به عنوان یک رویکرد اساسی و از سیاست‌های اصلی نظام تلقی کنند.

وی توجه به اقتصاد و معیشت مردم را نه تنها از رویکردهای اساسی مجلس یازدهم از بدو شروع به کار تاکنون بلکه از تاکیدات مستمر مقام معظم رهبری دانست و خاطرنشان کرد: مجلس اهتمام خوبی برای رفع مشکلات تامین اجتماعی دارد به طوری‌که در همین راستا تاکنون اقدامات بسیار موثری را انجام داده است.

Share