رییس شورای سیاست‌گذاری جشنواره مردمی فیلم عمار:

جشنواره عمار تلاش برای تحقق عدالت فرهنگی در کشور است

جلیلی با انتقاد از عدم توازن در فعالیت‌های فرهنگی کشور، عدالت‌خواهی در حوزه فرهنگ را اصلی‌ترین هدف برشمرد و گفت: جشنواره عمار فرصتی برای بروز استعدادها و توانایی‌های مردمی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست اکران کنندگان جشنواره مردمی فیلم عمار شب گذشته(۲۲ تیر) با حضور رابطان ۱۷ شهرستان استان در حسینیه شاهد و ایثار رشت برگزار شد و حاضرین و اکران کنندگان به هم‌اندیشی و انتقال تجربه در خصوص روند اکران مردمی استان گیلان پرداختند.

«وحید جلیلی» از طریق ارتباط تصویری با این نشست با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و تاکید آن بر بهره‌گیری از ظرفیت جوانان، با انتقاد از عدم توازن در فعالیت‌های فرهنگی کشور، عدالت‌خواهی در حوزه فرهنگ را اصلی‌ترین هدف برشمرد.

رییس شورای سیاست‌گذاری جشنواره مردمی فیلم عمار با اشاره به این جشنواره که برافراشتن پرچم عدالت به نفع مردم است، افزود: جشنواره عمار فرصتی برای بروز استعدادها و توانایی‌های مردمی است.

وی با بیان اینکه طی چندسال برگزاری جشنواره مردمی عمار ۱۴ هزار اثر به جشنواره ارسال شده است، تصریح کرد: این جشنواره بستری برای دیده شدن و رفع بی‌مهری هاست.

در ادامه این نشست حجت الاسلام «مجتبی پوریوسفی» به تشریح کار تشکیلاتی و عملیاتی جبهه فرهنگی، هنری انقلاب اسلامی پرداخت و و با بیان اینکه دشمن از ابزار هنر و رسانه برای ضربه زدن به اسلام بهره می‌برد اظهارداشت: باید از استعدادهای هنری مردمی جهت مقابله با این توطئه‌ها بهره برد.

دبیر جبهه فرهنگی استان گیلان با تاکید بر اینکه باید از بستر جشنواره مردمی عمار بیشترین استفاده را کرد، بیان داشت: گام دوم انقلاب یعنی مشارکت همه مردم و نقش آنان در جامعه و جشنواره عمار نیز بخش مهمی از این نقش و ظرفیت است.

«سید رسول  منفرد» دبیر اکران جشنواره از تهران دیگر مهمان این نشست بود که پیرامون عملیات اکران و پخش عادلانه آثار فرهنگی هنری در نقاط مختلف استان از شهرستان‌ها تا روستاها سخن گفت.

اکران خصوصی قسمت اول سریال «وضعیت زرد» جدیدترین محصول تولیدی مدرسه سینمایی عمار از دیگر قسمت‌های این نشست بود.

در پایان «سید محمدجواد جعفری» به‌عنوان دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار در استان گیلان معرفی شد.

Share