مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان

نگذارید بیانیه گام دوم انقلاب به فراموشی سپرده شود|خانه عالم سبب کاهش آسیب اجتماعی می‌شود

مهدوی گفت: لذا اصحاب رسانه و اقشار فرهیخته و عموم اهل تبلیغ نباید بگذارند بیانیه گام دوم رهبر انقلاب به فراموشی سپرده شود و مورد بی اعتنایی قرار گیرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام مهدوی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مسائلی که می تواند به دسترسی اهداف سازمان کمک کند ارتباط با رسانه ها است و سازمانی موفق خواهد بود که مردمی باشد و خبرنگاران و اصحاب رسانه در این زمینه بسیار موثر خواهند بود.
مهدوی با بیان اینکه یکی از فعالیتهای سازمان تبلیغات اسلامی تبلیغ دین خداست، یادآور شد: هر کسی در این راه کمک کند مبلغ دین شناخته می شود.
وی با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر اعطاء مدارک معتبر به حافظان قرآن کریم،‌ اذعان داشت: به حافظان ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و ۳۰ جزء به ترتیب مدارک معادل کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا اعطاء خواهد شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان در آزمون کتبی ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حفظ برای دریافت مدرک بعد از کسب حد نصاب لازم و گذر از این مرحله باید در آزمون حضوری شرکت کرده و به سوالات شفاهی حفظ هم پاسخ دهند.
وی افزود :هرچه حافظان قرآن در سطح جامعه افزوده شود ضریب رشد امنیت اخلاقی و معرفتی در جامعه بالا میرود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان اینکه در آستانه حلول ماه مبارک رمضان ۱۴۴۰ هستیم، تصریح کرد: برای ساماندهی شبکه کارگاه‌های آموزشی توجیهی عملیات مشترک ۱۴۴۰ با برگزاری کلاسهای متعدد و با حضور اقشار و با تکیه بر تدبین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برگزار شد.
وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان برنامه های متعددی برگزار خواهد شد، اذعان کرد: با توجه به اینکه ماه رمضان ماه قرآن است برگزاری جلسات محوری ترتیل خوانی در مساجد جامع مطرح استان در ۱۵ شهرستان، ۴۰ محفل انس با قرآن در سراسر استان، برگزاری آموزش قرآن کریم در ۲۱۰ موسسات و خانه های قرآن شهری و روستایی وابسته به تبلیغات و برگزاری آموزش قرآن کریم در ۱۶۰مسجد روستایی محل اسقرار روحانیون و برگزاری جلسات محوری تفسیری در مراکز استان و شهرستان از جمله فعالیت ها در ماه رمضان خواهد بود.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گیلان با اشاره به استفاده از ظرفیت های اجتماعی مانند هیات های مذهبی گفت: در حال حاضر
۲۱۰۰ هیات مذهبی در استان گیلان که ۱۰۰۰مورد در سامانه جدید طوبا ثبت شده است و ۷۰ مورد کانون های فرهنگی و نیز ۲۷۰۵مداح در گیلان فعالیت می کنند که ظرفیت بسیار خوبی برای رسیدن اهداف سازمان تبلیغات خواهند بود و امید داریم با انسجام در همه عملیاتهای فرهنگی و تبلیغی از آنها بهره‌مند گردیم.

خانه عالم سبب کاهش آسیب اجتماعی می شود

حجت الاسلام مهدوی افزود: توجه ویژه به بحث بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و لزوم اولویت بندی سرفصلی انتخابی و تاکید به قشر جوانان، بهره وری از مناسبت های ملی مذهبی در رمضان، احتمام ویژه به طراحی و استفاده از ظرفیتهای اجتماعی و همچنین درگیر کردن دیگر نهاد های استان طراحی عملیات ها بر اساس اداب و رسوم و مذاهب و نیز بهره‌مندی از فضای مجازی عمده سیاست‌گذاری های تبلیغات اسلامی در برنامه های ماه مبارک رمضان است.
وی به برخی از برنامه های رمضان اشاره کرد و افزود: حمایت از فعالیتهای فرهنگی و تبلیغی روحانیون مستقر، حمایت تبلیغی و فرهنگی از روحانیون اعزامی، حمایت تبلیغی و فرهنگی از روحانیون طرح هجرت، حمایت تبلیغی و فرهنگی از ائمه جماعات مساجد و حمایت ازبرنامه های فرهنگی و تبلیغی اماکن عمومی و همچنین از راه اندازی جلسات ویژه با موضوعات اخلاقی و تفسیری و اعتقادی حمایت می‌شود.
مهدوی از اعزام ۱۲۰۰ مبلغ به مساجد خبر داد و گفت: خانه های عالم از طرحی های برای روحانیون مستقر است و این خانه ها سبب کاهش اسیب های اجتماعی در سطح روستاها خواهد شد و در حال حاضر ۶۰ خانه عام تکمیل شده و ۲۰ مورد در حال ساخت است.

نگذارید بیانیه گام دوم انقلاب به فراموشی سپرده شود

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گیلان به بیانیه گام دوم رهبری اشاره کرد و گفت: بیانیه گام دوم رهبری برای میل به تمدن نوین اسلامی است این بیانیه مصداق شاعر دینی است چرا که در عین امید بخشی به جامعه در اوج فشارهای ناشی از تحریم و شبیه خون فرهنگی دشمن برای اینکه مردم ما را دلسرد نماید که متاسفانه سو مدیریت بخشی از مسئولین کشور در بعضی از مواقع محرک این یاس ناامیدی میگردد. بیانیه گام دوم با یاداوری از حماسه های ملت ایران در ۴۰ سال اول و دستاوردهای عظیم و بزرگی که با حضور مردم و نقش اصلی مردم در گام اول انقلاب اتفاق افتاده است ضمن یاداوری خلق حماسه ها توسط مردم خصوصا جوانان اسلامی، رهبر معظم انقلاب ۴۰ سال دوم افق پیش رو را یاد آور شدند.
وی افزود: لذا بر همه  اقشار فرهنگی جامعه مبلغین دینی و عاشقان ایران اسلامی واجب است بیانیه گام دوم به نحوه مختلف در حوزه تبلیغ و تذکر جاری و ساری نماید. وقتی که دشمنان دیرینه این مردم که در سده اخیر کشور ما را استثمار و استعمار و حتی استحمار نمودند، این قدرت ها برای اینکه مردم ما را ازاستقلال و عزت و تمدن سازی پشیمان نمایند از هربه های مانند تهاجم فرهنگی و تحریم ها با همه قوا استفاده می‌کنند تا مردم ایران از استقامت، عزم و اراده به خیال خام خویش دلسرد نمایند اما نهضت تبیبن و یاداوری بیانیه گام دوم مقابله با همه تهاجمها و توطئه های دشمنان این ملت خواهند بود.
مهدوی در پایان گفت: لذا اصحاب رسانه و اقشار فرهیخته و عموم اهل تبلیغ نباید بگذارند بیانیه گام دوم رهبر انقلاب به فراموشی سپرده شود و مورد بی اعتنایی قرار گیرد و ماه رمضان بهترین ظرفیت برای توجه به بند بند هویت بخش و امید افرین این بیانیه می باشد.

Share