تحلیل تکنیکال در بازارهای مالی و معرفی چند کتاب

در دنیای بزرگ و گسترده تحلیل تکنیکال بازارهای مالی، همواره برای هر تریدر و معامله گری با هر سطح از تجربه و دانش در مورد بازارهای مالی، نکاتی برای یادگیری وجود خواهد داشت. در ادامه چند کتاب مشهور و برتر در حوزه تحلیل تکنیکال را برای معامله گران و تریدران معرفی خواهیم کرد.

در دنیای بزرگ و گسترده تحلیل تکنیکال بازارهای مالی، همواره برای هر تریدر و معامله گری با هر سطح از تجربه و دانش در مورد بازارهای مالی، نکاتی برای یادگیری وجود خواهد داشت. در ادامه چند کتاب مشهور و برتر در حوزه تحلیل تکنیکال را برای معامله گران و تریدران معرفی خواهیم کرد.
این کتاب ها به معامله گران و افراد تازه وارد که قصد آشنایی با مفاهیم و اصول پایه تحلیل تکنیکال و شناسایی اندیکاتورها و شناسایی روند حرکتی بازار را دارند، کمک فراوانی خواهد کرد.
شما می‌توانید با شرکت در دوره‌های آموزش جامع ارزهای دیجیتال در سایت آکادمی علی ربیعی به یادگیری مفاهیم و دانش معامله‌گری و تریدینگ در بازار ارزهای دیجیتال مشغول شوید.

معرفی کتاب‌های برتر:

۱- تحلیل تکتیکال بازارهای مالی

این کتاب که نوشته‌ی نویسنده‌ی معروف یعنی جان مورفی (John Murphy) است، برای اولین بار در موسسه‌ی مالی نیویورک به چاپ رسید و نام کامل این کتاب « تحلیل تکنیکال بازارهای مالی: راهنمایی جامع برای روش های معاملاتی و کاربردها » می‌باشد.این کتاب تبدیل به یکی از پر فروش ترین منابع آموزشی در حوزه تحلیل تکنیکال شد و اخیرا توسط جان موفی ویرایش و به روز رسانی شده است و اکنون معامله گران بسیاری برای یادگیری مفاهیم تحلیل تکنیکال در بازارهای مالی، به این اثر مراجعه می کنند. پس از بروز رسانی جان مورفی، مطالب جدیدی همچون روابط درون بازاری، نمودارهای شمعی، ترتیب معاملات و… به همراه به روز ترین مثال ها و آمارها به کتاب افزوده شد.
مترجمان و ناشران در ایران، این کتاب را تحت عنوان « تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه » روانه بازار کرده‌اند.


۲- دایره‌المعارف الگو‌های نموداری

نویسنده‌ی این کتاب توماس بولکوفسکی است که در سال ۲۰۰۷ این کتاب را منتشر کرد. توماس بولکوفسکی در این کتاب به بررسی حدود پنجاه و سه الگوی نموداری و ۹ الگوی مختلف دیگر را بررسی کرده است. در این کتاب علاوه بر توضیح و چگونگی شناخت الگو در نمودار‌های مختلف، نحوه استفاده کردن از آن ها و روش های تریدینگ و معامله گری را نیر با استفاده از دیتا‌های واقعی، به صورت شفاف توضیح داده است. این کتاب می تواند به شما کمک کند شناسایی الگوهای نمودار ها برایتان راحت تر شود و زمان کمتری را صرف شناسایی آن‌ها کنید. این کتاب را می‌توانید از نشر آراد تهیه نمایید.

۳- راهنمای جامع بازار قراردادهای آتی

نویسنده‌ی این کتاب آقای جک شواگر می باشد که در سال ۲۰۱۷ این کتاب را منتشر نمود. کتاب « راهنمای جامع بازار قراردادهای آتی » منبعی جامع و کامل در رابطه با تحلیل و معامله گری در بازار قراردادهای آتی است. برای کسانی که قصد دارد که حضوری موفق در بازار قراردادهای آتی (Futures Market) داشته باشند، این کتاب توصیه می‌شود. این نویسنده در کتاب خود بسیاری از باورهای اشتباه و نادرست در مورد بازار را از مفاهیم واقعی متمایز می کند و دستورعمل و راهنمایی گام به گام برای سیستم‌های معاملاتی ارائه می‌ کند.
نام کامل این کتاب « راهنمای جامع بازار قراردادهای آتی: تحلیل تکنیکال، سیستم‌های معاملاتی، تحلیل فاندامنتال، قراردادهای اختیار، اِسپردها و اصول معاملاتی » است. اما متاسفانه ترجمه‌ای از این کتاب در ایران هنوز موجود نیست.

۴- هنر و علم تحلیل تکنیکال

نویسنده‌ی این کتاب آدام گریمز (Adam Grimes) است. در این کتاب به شکلی جامع و واقع بینانه به بررسی ریسک‌های مختلف مربوط به تریدنگ و مشکلات بازار و شیوه یافتن راه حل های ثمربخش می پردازد. این کتاب با زبانی ساده و درک فوق العاده ای از الگوهای پر بازده و استراتژی‌های تحلیل تکنیکال سخن می گوید. آدام گریمز نشان می‌دهد که چرا در بسیاری از موارد بازار های مالی پیش بینی ناپذیر هستند و در چه شرایطی استفاده از تحلیل تکنیکال می‌تواند موثر واقع شود. باور این کتاب به شکل گیری الگو های قیمتی بر اساس فشار خرید و فروش است. برای یادگیری تحلیل تکنیکال بازارهای مالی و سرمایه گذاری دوره های جامع ارز دیجیتال و دوره های جامع بورسی به شما کمک می کند که در این قضیه به حدی از دانش و آگاهی برسید که بتوانید خودتان به تنهایی این کار را انجام داده و در این بازار پرریسک درآمد دلاری داشته باشید. ابتدا می توانید دوره رایگان ارز دیجیتال را بگذارنید و بعد از آشنایی با مفاهیم و اصطلاحات دوره های جامع تر را تهیه کنید.

۵- دوره نمودارهای شمعی
استیو نیلسون نویسنده‌ی این کتاب است و سال ۲۰۰۸ منتشر شد. این کتاب یکی از کامل ترین مراجع در خصوص کاربردهای نمودار شمعی به صورت عملی است. کتاب « دوره نمودارهای شمعی » الگوهای حرکتی پیچیده را با مثال هایی عالی توضیح می دهد. جالب است بدانید نمودار‌های شمعی ( Candel Stick ) از ۲۰۰ سال پیش در ژاپن به کار گرفته می‌شده است و استیو نیلسون معرفی کننده این تکنیک به غرب بود. در این کتاب به زبانی ساده کاربردهای علمی نمودار های شمعی توضیح داده می شود که برای هر معامله گر و تریدری با هر سطح از دانش و تجربه از بازار می تواند مفید باشد.
متاسفانه این کتاب در ایران به ترجمه نرسیده است. اما کتاب دیگر این نویسنده به نام « الگو‌های شمعی ژاپنی » توسط نشر چالش منتشر شده است.

شما می‌توانید در سایت آکادمی علی ربیعی در دوره‌های آموزشی بازارهای مالی اعم دوره تحول بورسی و تحول ارزهای دیجیتال شرکت کنید و به یادگیری مفاهیم و دانش معامله گری و تریدینگ در این بازارها بپردازید.

Share