پرویز محمدنژاد در جمع خبرنگاران؛

اکثر ماینرهای داخل کشور از نسل اولیه هستند | احداث شهرک‌های صنعتی متناسب با مزیت‌ها باشد

محمدنژاد با بیان اینکه برخی به دلیل تحریمها و محدودیت دلاری بهترین راه مبادلات تجاری را استفاده از ارزهای دیجیتال می دانند که تحلیل درستی است، یادآور شد: در سال ۹۹ مجموع درآمد حاصل از آن ۵۰۰ میلیون دلار بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، «پرویز محمد نژاد» عصر پنج شنبه (۱۷ تیر) در جمع با اشاره به مهم‌ترین مصوبات مجلس در بودجه ۱۴۰۰، تصریح کرد: اینکه بودجه هر کشور دقیق و کامل تنظیم شود و دولت را در نظام اجرایی کمک کند، بسیار مهم است.

نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی رویکرد مجلس در حوزه تقنینی را کاهش تبعیض، حمایت از معیشت و رفع محرومیت، حمایت از تولید، شفافیت و انضباط مالی دانست و گفت: برای جلوگیری از حقوق های نجومی نیز دولت موظف شد تا حقوق ها را در سامانه ثبت کند.

وی با بیان اینکه ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی موجب اشکالات عمده در کشور شده است، افزود: در بودجه ۱۴۰۰ به طور محدود و با مقدار حداقلی برای محصولات استراتژیک ارز ۴۲۰۰ تومانی در نظر گرفته شده است، این در حالی است که در دولت قبل ۵۴ هزار میلیارد دلار از این‌محل استفاده و مجموعه بکارگیری این ارز در زمینه‌های محصولات استراتژیک کمتر از یک سوم بوده است.

محمدنژاد در بخش دیگری از اظهارات خود درباره حمایت از تولید اظهار کرد: بسیاری از تولید کنندگان، تسهیلاتی دریافت نکردند و راهکاری نیز برای حمایت از آنان در حوزه تقنینی وجود نداشت.

نماینده لنگرود در مجلس در ادامه با انتقاد از وضعیت شهرک‌های صنعتی گفت: همیشه معتقد بودم منابع مالی دولت توسط عده‌ای از مسئولین که عشق و علاقه و ایمان به خدمت درست نداشته اند در دره‌ای به نام شهرک‌های صنعتی انداخته شده است.

وی یادآور شد: افزون بر ۲۳ سال از احداث شهرک‌های صنعتی لنگرود می گذرد اما حدود ۵۰ درصد آن بلااستفاده مانده است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس یکی از مشکلات اساسی شهرک‌های صنعتی را در حوزه مزیت‌شناسی دانست و افزود: شهرک‌های صنعتی باید متناسب با مزیت‌های هر منطقه ای احداث شوند. مزیت منطقه ما کشاورزی است و فرآوری محصولات کشاورزی باید بر پایه فن آوری انجام شود زیرا در دنیای امروزی نمی‌توان به صرفا به رفتارهای سنتی بسنده کرد.

عضو کمیسیون انرژی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص مشکلات حوزه برق اظهار کرد: در کمیسیون انرژی اعلام خطر  شد که در سال ۱۴۰۰ بحران برق خواهیم داشت اما به دلیل محدودیت زمانی و عدم تمکین دولت و وزارت نیرو به مصوبات، اقدامات پیشگیرانه کفایت نکرد.

محمدنژاد با بیان اینکه میزان تولید با مصرف همخوانی ندارد، اذعان کرد: میزان تولید برق حدود ۶۰ هزار مگاوات و مصرف نزدیک به ۷۰ هزار مگاوات است. در سال گذشته ۹ هزار و ۷۰۰ مگاوات تولید برق آبی داشتیم که امسال این میزان به کمتر از سه هزار و ۵۰۰ مگاوات رسیده است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس بخشی از مشکلات حوزه برق را مرتبط به استخراج ارزهای غیرمجاز دانست و گفت: به عنوان کسی که مسئول این موضوع در کمیسیون بودم ۴ ماه قبل از سال در این زمینه اخطار دادم و هم اکنون بسیاری از کشورها حضور ماینرها را ممنوع کرده اند.

محمدنژاد با بیان اینکه برخی به دلیل تحریمها و محدودیت دلاری بهترین راه مبادلات تجاری را استفاده از ارزهای دیجیتال می دانند که تحلیل درستی است، یادآور شد: در سال ۹۹ مجموع درآمد حاصل از آن ۵۰۰ میلیون دلار بوده که عدد قابل توجهی نیست که روی آن مانور دهیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از ماینرها که کشور  شدند از نسل اولیه تولید بودند که قدرت پردازش آنها ۱۲ و نیم تراهش است و قیمت ۲ میلیون تومانی دارد، افزود: مصرف برق برای تولید یک بیت کوین ۸۰۰ هزار کیلو وات ساعت است.

محمدنژاد با اشاره به حضور خود در شورای امنیت اظهار کرد: ۳۶۰۰ مجوز در حوزه رمرزارزها صادر شده بود که نشان دهنده تناقض رفتاری سیستم است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، عمده‌ترین مشکل در حوزه برق را کمبود تولید عنوان و تصریح کرد: امروز احداث نیروگاه هزار مگاواتی بالغ بر چهار سال و نیم طول می‌کشد و افزون بر ۱۶ هزار میلیارد تومان هزینه دارد و از طرفی کنترل رله فرکانس‌ی پدیده خطرناکی است که در صورت‌عدم کنترل موجب خاموشی‌های سراسری می‌شود.

Share