گودرزوند چگینی مطرح کرد:

افزایش نقدینگی و عدم کنترل قیمت‌ها از عوامل آشفتگی بازار است

گودرزوند چگینی عملکرد ناموفق دولت در کنترل و نظارت جدی بر قیمت‌ها را مورد انتقاد قرار داد و گفت: افزایش نقدینگی و عدم کنترل قیمت‌ها از جمله عوامل دخیل در آشفتگی بازار اقتصادی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شیستان، «مهرداد گودرزوند چگینی» افزایش نقدینگی و عدم کنترل قیمت‌ها را از جمله عوامل دخیل در آشفتگی بازار دانست و ضمن انتقاد از عملکرد ناموفق دولت در کنترل و نظارت جدی بر قیمت‌ها اظهار داشت: باید برای ارتقای ارزش پول ملی برنامه‌ریزی‌های جدی در دستور کار قرار گیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس وظایف ستاد تنظیم بازار محصولات کشاورزی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: باید این فرصت داده شود تا ستاد تنظیم محصولات کشاورزی به گونه‌ای عمل کند که حلقه‌های مفقود شده کالا از تولید تا توزیع کالا مشکلاتی برای بازار کشور ایجاد نکند.

گودرزوند چگینی با بیان اینکه بخش کشاورزی یکی از مهم‌ترین بازارهای کشور محسوب می‌شود تصریح کرد: اگر ما به این موضوع به شکل اساسی نپردازیم بدون شک مشکلاتی که امروز در بحث محصولات کشاورزی وجود دارد که جزو اقلام اساسی کشور است همچنان استمرار پیدا کرده و گریبانگیر جامعه می‌شود.

نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس اتخاذ تصمیماتی در راستای تقویت بازار و کاهش تورم با استفاده از تنظیم عرضه و تقاضا و کنترل و نظارت بر قیمت‌ها را مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: اگر راهکارهای اشاره شده در دستور کار قرار گیرد زمینه لازم در جهت تقویت ارزش پول ملی فراهم می‌شود.

وی افزایش نقدینگی در کشور و عدم کنترل قیمت‌ها را از جمله عوامل دخیل در آشفتگی بازار اقتصادی اعلام کرد و یادآور شد: متاسفانه دولت در سال‌های اخیر نتوانست کنترل و نظارت جدی و مستمری را با استفاده از ابزارهای نظارتی خود در حوزه کنترل قیمت‌ها داشته باشد و  مشکلات زیادی به سبب آن پدید آمد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان تلاش مجلس برای تحقق شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: امروز کشورمان در موقعیت و شرایطی قرار گرفته که نیازمند اتحاد و یکپارچگی است و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند توجه به اقتصاد و فرهنگ در گام دوم انقلاب اسلامی زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت است.

گودرزوند چگینی با اشاره به اینکه شهرستان رودبار ۱۸.۵ درصد خاک استان گیلان را با خود اختصاص داده بود، شبکه‌های ارتباطی و اینترنتی و تعطیلی صنایع را در این منطقه مورد انتقاد قرار داد و خاطرنشان کرد: در همین مورد از وزرای مربوطه انتظار داریم در راستای آشنایی بیشتر با مشکلات حتما بازدیدهای میدانی را در دستور کار خود قرار دهند.

Share