امام جمعه آستارا؛

از خیلی از بومی‌ها آستارایی‌تر هستیم | زیبنده نیست پربارش‌ترین شهرستان کشور آب نداشته باشد

حافظ نیا گفت: زیبنده گیلان نیست که پر بارش ترین شهرستان کشور آب نداشته باشد، من هیچ وقت از حق مردم آستارا کوتاه نخواهم آمد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماز جمعه این هفته شهرستان وضعیت نارنجی مرزی بندر آستارا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به امامت حجت الاسلام کاظم حافظ‌نیا امام جمعه شهرستان برگزار شد.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول با اشاره به فرازی از دعای حضرت ولی عصر(عج) و انتظار ایشان از منتظران ظهور گفت: یکی از وظایف منتظران ظهور، مراقبت از اعضا و جوارح خود است و خداوند گوش های ما را از شنیدن غیبت و سخنان لغو محافظت کند.

حافظ نیا لغو را سخنان و اعمال بدون نفع برای انسان دانست و بیان کرد: افکار بیهوده ای که موجب غفلت انسان از یاد خداوند شود را در اصلاح قرآنی لغو می باشد و مومنان به سمت آن نرفته و رفتارهای بیهوده را انجام نمی دهند.

وی با اشاره به مصداق های لغو کلامی تصریح کرد: بیان موضوع های بی فایده، غیبت، زیاد سخن گفتن، سخن نابجا، شنیدن موسیقی های حرام، طنز های غیر مفید و اشعار بی خاصیت از مصادیق لغو بوده و مومنان باید از این قبیل موارد به دور باشند.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه تلاش برای انجام تکالیف دینی باید از اولویت های انسان باشد، گفت: اهمیت نماز اول وقت از سوی بزرگان دین تاکید شده و انسان مقید به نماز اول وقت به مقامات عالی معنوی می رسد و به فرزندان خود هم اقامه نماز اول وقت را یاد بدهید.

حافظ نیا با اشاره به جمعه ۱۱ تیر سالروز شهادت چهارمین شهید محراب آیت الله صدوقی به دست منافقین کوردل گفت: شهدای محراب سند حقانیت نظام و اثرگذاری نمازهای جمعه هستند و این بزرگان در سنگر بصیرت افزایی به شهادت رسیدند و امروز هر مسئولی برای تضعیف جایگاه هاد نماز جمعه تلاش کند، منافق است.

وی با اشاره به شنبه ۱۲ تیر سالروز حمله ددمنشانه آمریکای جنایتکار به هواپیمای مسافربری ایران در سال ۶۷ و روز افشای حقوق بشر آمریکایی گفت: خلق و خوی آمریکا به کشتن زنان و کودکان و انسان های بی گناه عادت کرده است و هر جنایتی در دنیا یک پای ثابت به نام امریکا دارد.

وی ادامه داد: بمباران امروز یمن توسط عربستان سعودی، اتفاقات بد افغانستان، جنایت علیه شیعیان در بحرین و نیجریه و حضور داعش در عراق زیر سر آمریکایی ها بوده و باعث و بانی تحمل سختی های امروز ملت ایران اسلامی رژیم جنایتکار آمریکا است.

حافظ نیا افزود: امروز آمریکا دم از حقوق بشر می زند و سیاه پوستان و کودکان بی گناه را می کشد، کشف گورهای دسته جمعی در کانادا ذات پلید آنها را به همه دنیا نشان می دهد.

وی با اشاره به در پیش بودن روز قلم گفت: هر قلمی که برای حق و حقانیت به کار رفته شود مقدس است، ارزش و حرمت نوشتن را باید دانست چرا که خداوند به قلم و آنچه می نویسند سوگند یاد کرده است و باید حواس خود را جمع کرده و خدا را در نوشتن هایمان در نظر بگیریم.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به قلم های ناپاک گفت: کسانی که افراد را تخریب کرده و توهین و تخریب افراد را در دستور کار قرار دارند قلمشان ناپاک بوده و عذاب الهی نتیجه کارشان است.

وی با اشاره به روز مالیات گفت: همه افراد ملزم به پرداخت مالیات هستند، البته مودیان مالیاتی در گرفتن مالیات یقه دانه درشت ها را بگیرند، نباید اجازه فرار مالیاتی را به برخی افراد داد و متاسفانه عده ای گردن کلفت به راحتی پرداخت مالیات نکرده و آزادانه می گردند.

حافظ نیا با اشاره به حرکت غرور آفرین رهبر معظم انقلاب در تزریق واکسن ایرانی کرونا گفت: این حرکت پیام های مختلفی داشت، رعایت نوبت توسط رهبر شیعیان جهان و اولویت بر تزریق واکسن ایرانی بخاطر حمایت از دانشمندان غیور ایران یکی از پیام های دریافت این واکسن بود.

وی ادامه داد: خنثی سازی تحریم یعنی بعد از دریافت واکسن ایرانی توسط رهبر معظم انقلاب تحریم واکسن از سوی آمریکا برداشته شد، موفقیت تولید داخلی در عرصه های دفاعی و اقتصادی باعث شکست تحریم و افزایش قدرت کشور می شود.

امام جمعه آستارا با اشاره به وضعیت کنونی آب و برق و دیگر موارد تصریح کرد: ضعف مدیریت ها و عدم تدبیر مناسب در کشور این وضعیت را به وجود آورده و در شهرستان نیز نبود زیر ساخت های مناسب این وضعیت را ایجاد کرده است، با استاندار گیلان نیز در خصوص وضعیت نامناسب شهرستان صحبت کردم و باید تغییری در این شرایط به وجود بیاید.

وی افزود: سد لاستیکی آستارا باید ظرف یک سال شرایط آب آستارا را بهتر می کرد چرا بعد از گذشت شش سال هیچ تغییری در پیشرفت این پروژه و بهره برداری از آن مشاهده نمی کنیم؟ مسئولان باید برای اینده آستارا آستینها را بالا بزنند، ما به عنوان غیر بومی از خیلی از بومی ها آستارایی تر هستیم، زیبنده گیلان نیست که پر بارش ترین شهرستان کشور آب نداشته باشد، من هیچ وقت از حق مردم آستارا کوتاه نخواهم آمد و برای حل مشکلاتشان تمام تلاش خود را خواهم کرد.

Share