انجام مصاحبه با حضور مدیرکل توسعه میانجی‌گری و داوری؛

۱۲۸ نفر متقاضی تاسیس موسسه میانجی‌گری در گیلان شدند

مصاحبه و ارزیابی متقاضیان تاسیس موسسه میانجی‌گری در محل اداره کل شوراهای حل اختلاف استان گیلان برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  تعداد ۱۲۸ نفر متقاضی تاسیس موسسه میانجی‌گری ثبت نام کردند که امروز در دو نوبت صبح و عصر تعداد ۳۹ نفر مصاحبه خواهند گردید.

مصاحبه و ارزیابی متقاضیان توسط محبی، مشاور قضایی رییس مرکز توسعه حل اختلاف و مدیر کل توسعه میانجی‌گری و هیئت همراه، حجت‌الاسلام میرمحمدی، معاون قضایی رییس کل دادگستری استان گیلان در امور شوراها و قضات و اساتید مجرب و با سابقه انجام می‌پذیرد.

با توجه به ماده ۸۲ قانون آئین دادرسی کیفری در جرائم تعزیری درجه ۶، ۷ و ۸ که مجازات آن‌ها قابل تعلیق است، مقام قضائی می‌تواند برای حصول سازش بین طرفین، موضوع را با توافق آنان به شورای حل اختلاف یا شخص یا موسسه‌ای برای میانجیگری ارجاع دهد. مدت میانجیگری بیش از سه ماه نیست.

رییس شوراهای حل اختلاف استان گیلان در خصوص فعالیت موسسات میانجی‌گری اظهار داشت: فعالیت این موسسات منافاتی با فعالیت شوراهای حل اختلاف نداشته، بلکه در کنار آن به ارتقاء جایگاه شوراها کمک خواهد کرد و امیدواریم با راه اندازی موسسات میانجی‌گری از حجم ورودی پرونده‌های قضایی به محاکم استان کاسته شود.

لازم به ذکر است امر مصاحبه مابقی متقاضیان در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۱۱ و ۱۲ خرداد ماه در دو نوبت صبح و عصر انجام خواهد شد.

Share