معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد:

واکسیناسیون ۱۱۰ هزار نفر در گیلان | سالمندان باید در سامانه ثبت نام کنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز گفت: تاکنون حدود ۱۱۰ هزار نفر از گروه‌های هدف شامل کادر بهداشت و درمان، جانبازان شیمیایی، سالمندان و بیماران خاص در استان گیلان واکسن کرونا را دریافت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز گفت: تاکنون حدود ۱۱۰ هزار نفر از گروه‌های هدف شامل کادر بهداشت و درمان، جانبازان شیمیایی، سالمندان و بیماران خاص در استان گیلان واکسن کرونا را دریافت کردند.

دکتر آبتین حیدرزاده گفت: از حدود ۵۵ هزار سالمند بالای ۸۰ سال در این استان تاکنون حدود ۳۰ هزار نفر واکسن کرونا دریافت کرده اند و تزریق بقیه افراد در این گروه سنی در صورت تمایل آن‌ها ادامه دارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون بر اساس اولویت‌ها تزریق واکسن سالمندان افزود: تزریق واکسن کرونا به این گروه‌های سنی با توجه به سیاست‌ها و راحتی سالمندان در خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت انجام می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: سالمندان باید در سامانه salamat.gov.ir  نام نویسی کرده و وقت بگیرند و پیامک مراجعه دریافت کنند.

دکتر حیدرزاده افزود: در شهر‌های بزرگ شبکه‌های بهداشت و فرمانداری ها، مراکزی را برای تزریق واکسن کرونا در نظر گرفته اند، در رشت نیز ۲ مرکز شامل سالن شهدای ملوان در میدان انتظام و سالن ورزشی شهید چمران در بلوار چمران برای تزریق واکسن در نظر گرفته شده است.

واکسیناسیون کرونا از اواخر بهمن ماه سال گذشته همزمان با سراسر کشور با تزریق کادر درمان در بخش مراقبت‌های ویژه در گیلان آغاز شد.

واکسیناسیون به صورت مداوم در گیلان انجام می‌شود.

Share