اخبار تائید نشده؛

همتی از ریاست بانک مرکزی برکنار شد | کمیجانی جایگزین همتی می‌شود؟!

«عبدالناصر همتی» از ریاست بانک مرکزی برکنار شد و اکبر کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی جایگزین عبدالناصر همتی در بانک مرکزی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بعد از تایید صلاحیت عبدالناصر همتی توسط شورای نگهبان زمزمه‌هایی مبنی بر تغییر رئیس کل بانک مرکزی شنیده شد.

این خبر‌ها جسته و گریخته مطرح می‌شد تا اینکه روز گذشته همتی در پیام‌رسان کلاب‌هاوس درباره جابه‌جایی خود گفت: «با آقای رئیس جمهور صحبت کردم و ایشان معتقد بودند که حضور من در صحنه انتخابات تا آخر می‌تواند بر روی نظام پولی و بانکی کشور تاثیر داشته باشد. البته من نظرم این بود حضور من در انتخابات تاثیری بر نظام پولی و بانکی کشور ندارد اما از تصمیم رئیس جمهور هم خبر ندارم. شنیدم ایشان با تعدادی از اقتصاد‌دانان برای پست رئیس کلی بانک مرکزی صحبت کرده‌اند.»

امروز به جای عبدالناصر همتی، اکبر کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی در جلسه هیات دولت شرکت کرد.

پیگیری‌های خبرنگار فارس از منابع خبری نشان می‌داد جایگزین همتی در بانک مرکزی از بین اکبر کمیجانی و سید حمید پورمحمدی انتخاب می‌شود اما اطلاعات جدید‌تر حاکی از انتصاب کمیجانی به سمت رئیس کل بانک مرکزی است.

به گزارش فارس، اکبر کمیجانی استاد اقتصاد کلان دانشگاه تهران است. در کارنامه وی معاونت اقتصادی بانک مرکزی در سال‌های ۷۶ تا ۸۶ و ۹۲ تا ۹۳ و همچنین قائم مقام بانک مرکزی از سال ۹۳ تاکنون بوده است.

براساس این گزارش، آخرین درخواست رئیس جمهور از همتی، تسعیر ارز به مبلغ ۳۷۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

روحانی همچنین خواستار آن است که دولت فعلی ارز را با قیمت کمتری به دولت بعدی تحویل بدهد.

Share