خدمات برش لیزر استیل چگونه است؟

پیشرفت علم و تکنولوژی موجب پیدایش و ظهور لوازم و ابزار متفاوتی جهت انجام آسان‌تر فعالیت‌های اجتماعی و صنعتی انسان شده است. یکی از این ابزار که توسط بازارهای فناوری و تکنولوژی صنعتی به جهان معرفی شد، دستگاهی کاربردی به نام دستگاه برش لیزر است.

پیشرفت علم و تکنولوژی موجب پیدایش و ظهور لوازم و ابزار متفاوتی جهت انجام آسان‌تر فعالیت‌های اجتماعی و صنعتی انسان شده است. یکی از این ابزار که توسط بازارهای فناوری و تکنولوژی صنعتی به جهان معرفی شد، دستگاهی کاربردی به نام دستگاه برش لیزر است. در دنیای مدرن امروزی، از دستگاه برش لیزر در بخش‌های مختلفی از صنعت، همچون چرم سازی، تجهیزات پزشکی و …. استفاده می‌شود. گستردگی دامنه‌ی کارآیی دستگاه برش لیزر موجب شده‌ است، بسیاری از خدمات که پیش‌تر به صورت دستی و با مشقت فراوان به سرانجام می‌رسیدند، حال توسط این دستگاه به راحتی و در مدت زمان کمتری انجام شوند. یکی از این خدمات، خدمات برش لیزر استیل است. برش هر کدام از اجسامی که از جنس استیل ساخته شده‌اند می‌بایست توسط دستگاه برش لیزر استیل صورت بگیرد.

 چگونگی کار با دستگاه برش لیزر

دستگاه برش لیزر نخستین بار جهت انجام خدمات برش روی الماس‌ها به وجود آمد، اما پس از گذشت زمان و انجام تحقیقات گسترده مشخص شد با ساخت انواع مختلف این دستگاه، امکان ایجاد برش روی هرگونه فلز، چرم یا پارچه‌ای امکان‌پذیر است. در مورد روش کار گزینه‌ی مورد بررسی یعنی دستگاه برش لیزر استیل جهت برش یا ایجاد هرگونه تغییرات در اجسامی به جنس مذکور، مثل ساخت قطعات و اشکال مختلف از این فلز این گونه بیان می‌شود که، ابتدا تابشی از جنس لیزر که حاصل یک خروجی قوی است به سطح جسم، تابانده می‌شود.

اگر چه قدرت تابش اهمیت بسیاری در برش لیزر استیل دارد اما عوامل دیگری از ورقه استیل نیز به صورت سلسله وار بر میزان تابش مورد نیاز، اثر گذارند و به عبارتی این اثرگذاری دو سویه است. این عوامل عبارتند از:

  • مدل برشی که قرار است بر روی ورقه اعمال شود
  • قطر ورقه استیل
  • نوع برش مد نظر که آیا قرار است برش باعث آب شدن یا سوختن شود و ……

روش کار انجام برش لیزر استیل

برای برش لیزر استیل ابتدا می‌بایست اشعه لیزر آماده شود. جهت آماده کردن اشعه لیزر، مواد مولد توسط تحریک تهیه می‌شوند. برای ایجاد تحریک نیاز به استفاده از یک جریان الکتریکی یا تابش لامپ‌ است. پس از آن که موارد عنوان شده در سطرهای بالا به انجام رسید، پرتو مورد نظر ایجاد می‌شود. در مرحله بعدی پرتو ایجاد شده توسط تکه‌ آینه‌های تعبیه شده در دستگاه منعکس شده و از این طریق انرژی لازم جهت انجام برش لیزر استیل را کسب می‌کند. بعد از اینکه انرژی لازم جهت انجام فعالیت مورد نظر توسط پرتو کسب شد، پرتوی مربوطه توسط لنزی که در بخش فوقانی یا به عبارت دیگر روی سر دستگاه قرار دارد، به نقطه مدنظر تابانده می‌شود و فرایند برش از همان نقطه آغاز می‌شود.
کاربرد لنز کار گذاشته شده در بخش فوقانی دستگاه تابش لیزر، کوچک نمودن قطر و در نتیجه متمرکز کردن پرتو بر یک نقطه خاص است. این لنز توانایی آن را دارد که اشعه‌‌ی لیزر را تا چیزی در حدود ۰/۲۳ میلی متر کوچک کند.

مزایای برش ورقه‌های استیل با استفاده از دستگاه لیزر

استفاده از دستگاه برش لیزر استیل، روشی است که در مقابل روش‌های مکانیکی قرار می‌گیرد و به علت مزایا و برتری‌هایی که نسبت به روش مکانیکی دارد، مورد توجه اغلب افرادی که با برش ورقه‌های استیلی سر و کار دارند قرار می‌گیرد. مزیت‌هایی که برش توسط دستگاه برش لیزر استیل برای کاربران و مصرف کنندگان خود به ارمغان می‌آورد عبارتند از:

نظم بیشتر

در برش‌های انجام شده با دستگاه لیزر، دستگاه با دقت فراوان، طبق اندازه‌های تعریف شده توسط اپراتور مربوطه عمل می‌کند، از این‌رو نظم بیشتری در قطعات برش‌ خورده توسط دستگاه‌های لیزری مشاهده می‌شود.

لبه‌های منعطف

هنگامی که قسمت‌های محصول مد نظر توسط دستگاه‌های لیزری برش داده می‌شوند، هیچ گونه کند و کاو غیر مرتبتی در آن‌ها مشاهده نمی‌شود، از این رو سطح صاف و صیقلی به وجود آمده، به اصطلاح عموم،  لبه دار نشده عنوان می‌شود. طبق گفته متخصصین امر، این مزیت دستگاه برش لیزر استیل، مهم‌ترین مزیت آن در برابر دستگاه‌های مکانیکی با کاربرد مشابه است.

اگر قصد استفاده از خدمات گروه‌های متخصص در امر به کارگیری دستگاه‌های برش لیزری را دارید، شرکت پارسیان لیزر پیشنهاد ما به شماست. شرکت پارسیان لیزر به آدرس www.parsianlaserco.com با بیش از ۱۵ سال سابقه درخشان در زمینه برش لیزر با دارا بودن کادری مجرب آماده خدمات رسانی در زمینه فوق به کاربران و مشتریان عزیز می‌باشد. شرکت پارسیان لیزر با طراحی و ارائه خدمات در زمینه‌های گوناگونی همچون تراشکاری، برش‌های دکوراتیو، ساخت ماشین‌آلات صنعتی، ارائه خدمات پشتیبانی و …. همواره سعی در فراهم کردن بهترین المان‌ها برای مخاطبین خود دارد.

Share