واکنش مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان به اظهارات فرماندار فومن؛

ثبت یک کار تخصصی است | فرماندار کاداستر را اجرا کند تا مردم از بلاتکلیفی دربیایند

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گیلان در واکنش به اظهارات فرماندار فومن: ثبت یک کار تخصصی است و نیاز به یک فرد با تجربه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان با صدور جوابیه ای به این پایگاه خبری به اظهارات فرماندار شهرستان فومن واکنش نشان داد که طبق ماده ۲۳ قانون مطبوعات دیارمیرزا نسبت به انتشار آن اقدام می کند.

در متن جوابیه آمده است:

سردبیر محترم خبرگزاری دیار میرزا

“چندی پیش فرماندار فومن در جلسه شورای اداری ضمن انتقاد از مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گیلان به دلیل عدم هماهنگی برای تغییر مسئول دستگاه مربوطه در شهرستان فومن بدون اطلاع فرمانداری، گفت: رئیس اداره‌ای بدون اطلاع فرماندار یک شبه تغییر می‌کند و فرد جدید به عنوان سرپرست، پاسخگوی تماس‌ها نیست.
محسنی با بیان اینکه هر مدیری که بدون هماهنگی فرماندار وارد شهر شود جایی در شورای اداری ندارد و از مجموعه اعتبارات هم محروم خواهد بود، افزود: برای تعویض مدیران در سطح شهرستان باید هماهنگی های لازم انجام شود، از همین رو هیچیک از رؤسای ادارات ملزم به همکاری با این اداره نیستند”.
علی اصغر اسدی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گیلان با بیان اینکه اداره ثبت یک دستگاه وسازمان تخصصی است و یک مدیر متخصص می خواهد، گفت: اقای فرماندار اگر دلسوز واقعی مردم هستند اراضی کشاورزی منطقه را ساماندهی نماید تا جلوی ساخت و ساز غیرمجاز در حاشیه های شهر گرفته شود.
به گزارش روابط عمومی ثبت اسناد و املاک استان گیلان، مدیرکل در واکنش به اظهارات عجیب فرماندار فومن، به روند انتخاب روسای اداره ثبت در شهرستانها اشاره کرد و گفت: از انجاکه ثبت یک کار تخصصی است، رییس شهرستان هم باید فردی متخصص و باتجربه باشد، از طرفی، قوه قضاییه، مجموعه ای مستقل است و قبل از انتخاب رییس هر شهرستان، استعلامات مختلفی از مراجع حفاظتی قوه قضاییه، صورت می گیرد و در نهایت با اذن رییس سازمان ثبت کشور، رییس شهرستان منصوب می شود یا به عنوان سرپرست ابلاغش صادر می گردد، اینگونه نیست که بخواهیم نظر سایر مدیران یک شهرستان را در انتخاب رییس شهرستان اعمال کنیم. در ثانی ارزشیابی سالیانه مدیران سازمان ثبت اسناد و روسای شهرستان، با خود قوه قضاییه و سازمان ثبت است و فرمانداران در این مورد دخالتی ندارند.

علی اصغر اسدی در ادامه به اظهارارت عجیب و غریب فرماندار فومن که گفته بود “مانع از حضور رییس جدید در جلسات خواهم شد و سایر ادارات نیز حق تعامل با وی را ندارند و حتی از اعتبارات نیز محرومش می کنیم،” واکنش تندی نشان داد و گفت: اگر فرماندار واقعا دلسوز منطقه است و می خواهد از حق مردم منطقه دفاع کند، دستگاه هایی که متولی صیانت از اموال و انفال و بیت المال هستند را بیاورد پای کار تا کاداستر را اجرا کنند، اگر همه دستگاه ها همت کنند و در اجرای کاداستر کمک نمایند، مردمی که از نداشتن سند مالکیت رنج می برند، از بلاتکلیفی در می آیند و مشکلاتشان حل می شود.
وی افزود: چرا دستگاه ها در بخش صدور سند مالکیت که مربوط به بافت فرسوده روستاها هست ورود پیدا نمی کنند، چرا در اراضی کشاورزی دستگاه های مربوطه ورود پیدا نمی کنند، چرا در بحث اراضی منابع طبیعی دستگاه ها ورود پیدا نمی کنند، پرواضح است فرمانداری موفق است که این دستگاه ها را بیاورد پای کار تا اختلافات مردم در اراضی مذکور حل شود.
وی ادامه داد: اقای فرماندار اگر دلسوز شهرستان هست بیاید اعتبارات تملک عمرانی شهرستان را بالا ببرد که من بتوانم زیرساختهای لازم اداره ثبت در شهرستان را فراهم کنم تا مردم براحتی خدمات بگیرند؛ چرا که امروزه ارایه خدمات در سازمان ثبت به صورت مکانیزه صورت می گیرد، از پاسخ استعلامات گرفته تا صدور سند تک برگ؛ این در حالی است که اداره من در شهرستان فومن از داشتن یک دستگاه پرینتر نیز محروم است و باید منتظر باشد اقای فرماندار از محل تملک شهرستان، دو میلیون تومان برای این موضوع کنار بگذارد.ویابانداشتن ژنراتوردرزمان قطعی برق درارائه خدمات الکترونیکی برای بازداشت یارفع بازداست ویاپاسخ استعلامات….بامشکل مواجه شویم.
آیا یک دستگاه اداری (ثبت اسناد و املاک شهرستان) که بیشترین تراکم مراجعین و بیشترین خدمات مرتبط با سایر دستگاهها را دارد و پشتیبان منابع مالی دولت و امنیت حقوقی و مالکیتی اشخاص است مستحق تخصیص اعتبار به مبلغ ۹۹ میلیون تومان در سالهای ۹۷ و ۹۸ و ۹۹ (بصورت نقدی و اسناد خرانه) با توجه به تورم و مشکلات اقتصادی کشور می باشد؟ این مشکلات و کمبودها نباید مورد توجه فرماندار محترم در آن شهرستان باشد؟
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گیلان افزود: زیرساختهای سازمان ثبت باید در فومن فراهم شود، رییس شهرستان باید بتواند ارشیو پرونده ها را انجام دهد، باید بتواند فضای بایگانی اش را به سیستم هایی چون اطفا حریق مجهز کند تا در موقع بروز حوادث غیرمترقبه ارشیو پرونده ها محفوظ بماند؛ اقای فرماندار باید به این موضوع رسیدگی کند، نه اینکه

باید “چرا بدون اطلاع من رییس شهرستان را تغییر داده اید من به فرمانداری راهش نمی دهم؛” اقای فرماندار باید با نگاه دلسوزانه تری به مردم از رییس شهرستان کار بخواهد، اگر کوتاهی در انجام کار باشد ان موقع خودم پیشقدم در برخورد با آن فرد خاطی می شوم، اگر در شهرستان کار انجام نمی شود، اگر رییس اداره کار نمی کند، اگر جواب متقاضی را نمی دهد، یقین بدانید قبل از اینکه فرماندار بخواهد واکنشی نشان دهد، خودم شخصا به آن رسیدگی خواهم کرد، اما اینکه بگویند از اعتبارات محرومش می کنیم سخن ناروایی است، مگر اعتبارات دست فرد است و یک چیز شخصی است که کسی چنین بگوید، اعتبار برای یک شهرستان است برای مردم است و هیچکس حق ندارد تعرضی به آن نماید و تصمیمی خارج از چارچوب قانون برای آن بگیرد.
علی اصغر اسدی با تاکید مجدد بر اینکه کار اداره ثبت یک کار تخصصی است و نمی تواند دست هر کسی را از هر جایی برای ریاست شهرستان بگیرد و بیاورد، تصریح کرد: بنابراین اقای فرماندار قبل از هرچیزی تمام دستگاه ها را پای کار بیاورد تا من کاداستر را در شهرستان اجرا کنم تا هم مردم دیگر برای املاکشان در محاکم قضایی، اختلاف ملکی نداشته باشند و هم دیگر نسبت به اراضی کشاورزی تغییر کاربری صورت نگیرد. این وظیفه فرماندار است که به ساماندهی اراضی کشاورزی ورود پیدا کند و مانع ساخت و ساز غیرمجاز در حاشیه های شهر شود.
وی در پایان خاطرنشان ساخت: اقای فرماندار وظیفه ذاتیش همین هاست، باید اعتبار شهرستان را تامین کند تا من مشکل مردم را حل کنم باید کاری کند مردم براحتی خدمات بگیرند،بایدبراساس تکالیف ذاتی نقشه utm محدوده تقسیمات کشوری شهرستان راتهیه تادربانک کاداسترجانمایی تامطابق صلاحیت محلی کارانجام شودومردم بدلیل مشخص نبودن مرزسیاسی دربانک کاداسترسرگردان نشوند نه اینکه به انتخاب یک رییس چنین واکنش ناصوابی نشان دهد مگر قرار است رییس شهرستان برای من و شما کار کند، رییس یک شهرستان بناست برای مردم کار کند و ما نظارت و مدیریت کنیم.

Share