با اعلام رنگ بندی جدید کرونایی در کشور:

۸ شهرستان گیلان در وضعیت نارنجی کرونایی | چرا ناگهان رنگ ۱۱۰ شهرستان به نارنجی تغییر کرد؟

با اعلام رنگ بندی جدید کرونایی در کشور، ۱۹۸ شهرستان در وضعیت قرمز و ۱۵۷ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رنگ‌بندی رسمی شهرهای از نظر وضعیت ابتلا و بستری کرونا در تاریخ ۶ اردیبهشت ماه در اپلیکیشن ماسک منتشر شد.

شهرستان‌های اشنویه (آذربایجان غربی)، آران و بیدگل (اصفهان)، امیدیه، خرمشهر، رامشیر و شوش (خوزستان) و تفت (یزد) به علت افزایش روند بستری در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

۱۱۰ شهرستان که روند بستری کرونا در آن‌ها در روزهای اخیر افزایش نداشته‌ است از وضعیت قرمز خارج شدند. با این وجود اگر سطح مراقبت‌ها کاهش یابد و روند بستری افزایشی شود، احتمال قرمز شدن مجدد این شهرستان‌ها جدی است.

بعضی از استان‌ها قله موج چهارم را پشت سر گذاشته یا در حال عبور از آن هستند. این به معنای کاهشی شدن روند بستری در بعضی شهرستانها است.
موثرترین زمان تعطیلی یک شهرستان وقتی است که روند ابتلا افزایشی است. لذا هنگامی که روند بستری نزولی می‌شود، شهرستان از وضعیت قرمز خارج می‌شود.

در تمامی ۱۱۰ شهرستانی که امروز نارنجی شدند روند بستری از حالت افزایشی خارج شده است. اکثر آن‌ها شهرستان‌های نسبتا کم‌جمعیتی هستند و لذا محدودیتها در آنها سریع‌تر تاثیرگذار بوده‌است.

در عین حال تغییر رنگ یک شهرستان به نارنجی ابدا به منزله‌ی پایان خطر کرونا نیست و در صورتی که رعایت نکات بهداشتی کاهش یابد ممکن است روند دوباره افزایشی و رنگ شهرستان مجدد قرمز شود. مثلا ۴ شهرستان خوزستان که روند بستری در آنها پس از یک دوره کاهش، افزایشی شده بود مجدداً در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

گفتنی است، املش، لنگرود، لاهیجان، آستانه اشرفیه، بندرانزلی، صومعه سرا، فومن و آستارا در وضعیت نارنجی قرار دارند و سایر شهرستان های گیلان قرمز هستند.

Share