نماینده مردم فومن و شفت در مجلس؛

کمبود آب زراعی در شهرستان‌های فومن و شفت| دستگاه‌های متولی به وظایف خود عمل کنند

بهروزی‌فر از پیگیری‌های خود برای حل مشکلات شالیکاران خبر داد و گفت: در حال حاضر در برخی نقاط گیلان مانند شهرستان‌های فومن و شفت با کمبود آب زراعی مواجه‌ایم و انتظار داریم دستگاه‌های متولی به رسالت خود در قبال کشاورزان عمل کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، خلیل بهروزی‌فر  با تاکید بر اینکه وی پیگیر حل مشکلات شالیکاران استان به ویژه شهرستان‌های فومن و شفت است اظهار داشت: هم‌اینک در برخی نقاط گیلان مانند شهرستان‌های فومن و شفت با کمبود آب زراعی مواجه‌ایم و انتظار داریم دستگاه‌های متولی به رسالت خود در قبال کشاورزان عمل کنند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شروع سال زراعی جدید و مشکلاتی که بعضا برای کشاورزان و شالیکاران استان در بحث کمبود آب و سایر موضوعات مرتبط به وجود آمده است را متذکر شد و عنوان کرد: شهرستان‌های فومن و شفت از جمله مناطقی در استان گیلان هستند که کشاورزان آن برای ادامه فعالیت کشت و کار خود با کمبود آب زراعی مواجه‌اند.

بهروزی‌فر با بیان اینکه وی برای حل مشکلات شالیکاران فومن و شفت پیگیری‌های زیادی انجام داده است تصریح کرد: این رایزنی‌ها در سطح استانی و کشوری انجام شده است و پیگیری‌ها تا حصول نتیجه و حمایت از کشاورزان همچنان استمرار دارد.

وی آماده‌سازی آب‌بندان‌ها و لایروبی آن‌ها برای پشتیبانی از بخش کشاورزی را وظیفه‌ای که بر عهده دستگاه‌های متولی در سطح استان گیلان است اعلام کرد و گفت: آماده‌سازی سردهنه‌ها و لایروبی آن‌ها جهت هدایت آب زراعی به شالیزارها به ویژه بازسازی سردهنه‌هایی که در گذشته به علت جاری شدن سیلاب تخریب شده بودند از دیگر موضوعاتی است که در حال پیگیری است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه سفر رییس ستاد مدیریت بحران کشور به استان گیلان در ۸ اردیبهشت را هم مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: به همین مناسبت جلسه‌ای در استانداری گیلان با هدف مدیریت حوادث غیرمترقبه برگزار و تصمیمات خوبی هم در این راستا اتخاذ شد.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با بیان اینکه رییس ستاد مدیریت بحران کشور با پیگیری‌های انجام گرفته از سوی وی از شهرستان‌های فومن و شفت نیز بازدیدی به عمل آورد اضافه کرد: نامه‌ای را به نجار در خصوص مباحث مرتبط به ویژه در دو شهرستان فومن و شفت تقدیم کردیم و ایشان هم دستورات خوبی را صادر کرد.

بهروزی‌فر موضوع پل‌هایی که در سال ۹۷ به علت جاری شدن سیلاب تخریب شده بودند و ضرورت بازسازی اصولی این سازه‌ها را هم مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم با پیگیری‌های بعدی که صورت خواهد گرفت بخشی از این مشکلات به ویژه مسئله تجهیز و راه‌اندازی چاه‌های آب برای سال زراعی و کمک به شالیکاران منطقه برطرف شود.

Share