همدل و تنها، در جستجوی تحقق رویا

کسب سهمیه لیگ یک فوتسال کشور، مهمترین دغدغه جام آوران جوان

مهیار پورصفری با اشاره به سختی‌ها و مشکلاتی که تیمش برای عزیمت و حضور در این رقابت‌ها با آن مواجه بود اظهار داشت: دستمان خالی و نیاز به حمایت داشته و داریم. ب

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،مجموعه‌ای متشکل از جوانانی انرژیک، بی‌ادعا و جویای نام، جایی که اشتیاق و جنب و جوش در آن موج می‌زند و با اراده و مصمم شانه به شانه برای رسیدن به هدف بی‌وقفه گام بر می‌دارند.

در کنار هم اما تنها، مصمم اما نگران، آن‌ها معنای دریا شدن را در کنار هم ماندن قطره‌ها تعبیر کرده و امید و اراده‌شان چنان بر همه موانع می‌چربد که ثانیه‌ای توقف و ایستادن در کارشان نیست.

اینها خلاصه‌ترین توصیف از مجموعه‌ای است به نام باشگاه فرهنگی ورزشی «جام آوران». که توسط جوانانی عاشق تاسیس شده و به فعالیت می‌پردازد.

جام آوران سال ۹۷ توسط هادی ملک دوست تاسیس شده و فعالیتش را با به راه انداختن آکادمی فوتسال استارت زده و با کادری جوان اما دارای رزومه، استعداد‌های فوتسالیست‌های رده‌های پایه را شکوفا می‌کند.

از اینجا به بعد بهتر است برای توضیحات بیشتر پای صحبت‌های سرمربی جوان این تیم مهیار پورصفری بنشینیم. او که خود در اوج آمادگی و در زمانی که عضو تیم ملی امید ایران بود در نهایت بدشانسی با یک مصدومیت شدید بی‌موقع مجبور به ترک زمین بازی شد اما اکنون در قامت یک سرمربی تمام تمرکز و انرژی خود را معطوف شاگردانش می‌کند.

او با اشاره به دستاورد‌های سه سال فعالیت این باشگاه صحبت‌هایش را شروع می‌کند: در این مدت با همراهی کادر خود برای به بار نشستن استعدادهای شهر و استان خود تلاش کرده‌ایم و شکر خدا توانسته‌ایم خروجی‌های خوبی هم داشته باشیم. دعوت به اردوی تیم ملی زیر ۲۰ سال و بستن بازوبند کاپیتانی تیم شهرداری رشت در لیگ برتر نوجوانان ایران توسط مهدی احمدپور، حضور و درخشش بازیکنان مختلفی همچون امیر حسین خجسته‌پور، میثم علیزاده، سعید رمضانی، مهرشاد علیزاده، مسعود فیروزی و… در ترکیب سایر تیم‌ها در لیگ‌های مختلف کشوری و استانی و حتی کسب مقام‌های مختلف با تیمهای خود نمونه‌هایی از این دستاورد هاست.

این سرمربی جوان ادامه داد: اما در کنار پرورش استعداد‌ها به دنبال این هستیم تا در قالب تیم خود هم در رقابتهای مختلف از حاصل تلاش خود در پرورش استعداد‌ها بهره‌مند شویم. امسال با وجود مشکلات اما در رقابتهای لیگ جوانان مناطق کشور شرکت پیدا کردیم که در مرحله اول با قاطعیت با پیروزی در تمام بازی‌ها با ۲۰ گل زده و دریافت تنها یک گل به عنوان صدرنشینی (قهرمانی) شمال کشور دست یافتیم. در دور نهایی که چند وقت پیش برگزار شد در نهایت بدشانسی در یک قدمی صعود اما از راهیابی به لیگ یک بازماندیم اما تجربه گرانبهایی برای تیم نوپای ما به جای ماند.

مهیار پورصفری با اشاره به سختی‌ها و مشکلاتی که تیمش برای عزیمت و حضور در این رقابت‌ها با آن مواجه بود اظهار داشت: دستمان خالی و نیاز به حمایت داشته و داریم. با رنج و مشقت به این بازی‌ها اعزام شدیم. اما در اینجا جا دارد از همه افرادی که به هر نحوی از ما حمایت کردند تشکر کنم. تشکر ویژه و اصلی بنده از آقای مهندس اسدالله زاده مدیر عامل شرکت آرد آذر گندم است که برای تیم ما شرایط و امکانات حضور در این رقابت‌ها را فراهم کردند و با آغوش باز این مجموعه جوان را پذیرا شده و هر آنچه که در توانشان بود را از ما دریغ نکردند. از آقای حمید حاج ملک که کمک و پیگیری‌های مختلفی برای تیم ما انجام دادند تشکر می‌کنم و از فرماندهی محترم سپاه صومعه سرا آقای آرمان، مدیریت دانشکده میرزاکوچک، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آقایان جمشید غلامی و وحید زارع درخشان سپاسگزاریم. واقعیت این است که مجموعه ما برای رسیدن به موفقیت نیاز به حمایت دارد و در کنار همدلی و تلاش خود به این کمک و همراهی هم نیازمندیم.

سرمربی باشگاه جام آوران مهمترین دغدغه این روزهای خود و این باشگاه را اینگونه عنوان کرد: سخت به دنبال کسب سهمیه لیگ یک امیدهای کشور هستیم و معتقدیم حضور در این بازی‌ها از چندین منظر به سود ما و شهر و استان ما است. بهترین فرصت است تا توانمندی بازیکنانی را که در این چند سال برای پرورش استعدادهایشان زحمت کشیده‌ایم را در سطح کشوردر قالب تیمی به نام شهر و استان خود به نمایش بگذاریم و بازیکنان مستعد خود را با پیراهن تیم خود در این مسابقات روانه کنیم و بی‌تعارف این توانمندی را در تیم خود احساس می‌کنیم. در این راستا پیگیری‌های زیادی انجام داده و حتی سهمیه برای خرید هم پیدا کرده ایم. متاسفانه مهمترین مشکل ما در این راه مشکل مالی برای خرید سهمیه است و در طی این مسیر نیازمند کمک و حمایت هستیم و امیدوارم مسئولین و افرادی که می‌توانند به جوانان دیار خود کمک کنند ما را دریابند و این کمک را از ما دریغ نکنند.

وی با بیان اینکه سعی بر فراهم کردن بهترین بستر برای شکوفایی استعداد‌ها داریم، افزود: جالب است که بگویم که از همین ابتدا تلاش می‌کنیم تا بازیکنان خود را با اصول حرفه‌ای ورزش و فوتسال آشنا کنیم. آموزش‌های دیگری مثل آموزش زبان انگلیسی را توسط یک استاد زبان برای شاگردان خود انجام داده‌ایم و با حمایت و همراهی مدیر عامل شرکت آرد آذر گندم سایر آموزش‌ها و امکانات مثل سالن وزنه، سالن اختصاصی تمرین هم برای بچه‌ها فراهم کرده ایم.
حضور در تیم ملی امید ایران، حضور در تیم منتخب بزرگسالان استان گیلان زیر نظر خسوس کاندلاس سرمربی اسبق تیم ملی، سابقه بازی در لیگ برتر امیدها و جوانان کشور در تیم شهرداری رشت و کسب عناوین مخلف قهرمانی و نایب قهرمانی در رقابتهای استان و رقابتهای دانشجویان و دارا بودن مدرک مربیگری سطح یک ایران از سوابق مهیار پورصفری به شمار می‌روند.
همچنین خاطرنشان می‌شود که هادی ملک دوست به عنوان مدیر عامل و مربی گلر ها، مهیار پورصفری به عنوان سرمربی و مربی بدنساز، مصطفی پورعلی و سامان حسن‌پور به عنوان کمک مربیان، مصطفی آرچین بعنوان سرپرست، رضا میرزانژاد به عنوان مربی گلر و سجاد نعیمی هم به عنوان مسئول روابط عمومی در باشگاه جام آوران فعالیت می‌کنند. در سازمان‌هایی که پایه و اساس آن‌ها خدمات رسانی مستقیم به مردم است؛ شفافیت در خدمت رسانی مهم‌ترین اصل اعتماد سازی است.

Share